اقامتگاه بوم گردی شیلان خمام


اقامتگاه بوم گردی شیلان در استان گیلان، شهرستان رشت، شهر خمام، خیابان تختی، روستای دهنه سر شیجان واقع شده است. روستای بسیار زیبا و دیدنی دهنه سر شیجان از توابع بخش خمام شهرستان رشت استان گیلان می باشد که در فاصله 10 کیلومتری شمال غربی خمام و 25 کیلومتری مرکز استان (رشت) قرار دارد. دهنه […] نوشته اقامتگاه بوم گردی شیلان خمام اولین بار در جامع ترین...

اقامتگاه بوم گردی شیلان در استان گیلان، شهرستان رشت، شهر خمام، خیابان تختی، روستای دهنه سر شیجان واقع شده است. روستای بسیار زیبا و دیدنی دهنه سر شیجان از توابع بخش خمام شهرستان رشت استان گیلان می باشد که در فاصله ۱۰ کیلومتری شمال غربی خمام و ۲۵ کیلومتری مرکز استان (رشت) قرار دارد. دهنه سر شیجان از آب و هوای معتدل و مرطوب برخوردار است و اوایل فصل بهار و اواخر شهریور ماه بهترین زمان سفر به این منطقه می باشد.این خانه ویلایی با معماری سنتی پذیرای گردشگران، علاقمندان به زندگی بومی و طبیعت دوستان می باشد، شیلان نیز به معنی انفاق و وسعت رزق و روزی است.

خانه بومی دو طبقه شیلان شامل ۹ اتاق به صورت هشت اتاق چهار نفره و یک اتاق هشت نفره با سرویس کف خواب می باشد که در مجموع ظرفیت پذیرش و اسکان ۴۰ گردشگر را دارد. ۴ اتاق چهار نفره دارای سرویس بهداشتی ( توالت ایرانی و فرنگی سیار ) و حمام اختصاصی هستند، مهمانان سایر اتاق ها باید از سرویس بهداشتی ( توالت ایرانی و فرنگی سیار ) و حمام داخل حیاط مجموعه به صورت مشترک استفاده نمایند.
از جمله امکانات و خدماتی که اقامتگاه بوم گردی شیلان برای رفاه مسافران گرامی در نظر گرفته می توان به پارکینگ غیرمسقف، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی جهت راهنمایی مهمانان غیر ایرانی، راهنمای محلی تورهای گردشگری و سیستم سرمایشی و گرمایشی ( اسپیلیت، بخاری برقی و پنکه رومیزی ) اشاره کرد.
لازم به ذکر است چنانچه مسافران عزیز تمایل داشته باشند با هماهنگی قبلی با پرسنل این خانه بومی می توانند از انواع غذاهای لذیذ محلی و سنتی همچون میرزا قاسمی، باقلاقاتوق، گمج کباب، انار بیج، ترش شامی، مرغ ترش، سیرغلیه و انواع کباب ها را سفارش دهند و میل نمایند.
اجرای رقص و موسیقی زنده محلی از برنامه های ویژه این بوم گردی برای گردشگران عزیز می باشد و به دلیل قرار گرفتن این خانه سنتی در نزدیکی اسکله مهمانان گرامی می توانند از تجربه هیجان انگیز و جالب قایق رانی به سمت تالاب بندر انزلی بهره مند شوند.

روستای دهنه سر شیجان دارای مناطق سرسبز و بسیار زیبایی می باشد که طبیعت بکر آن چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. اسکله قایق رانی به سمت تالاب انزلی، منطقه قرق ( منطقه و فضایی دلنشین و سرسبز که امکان اسب سواری دارد)، بلوار ساحلی بندر انزلی، موزه باغ عمارت چوکام، روستای دیدنی چاپارخانه، کاخ موزه انزلی، تالاب بین المللی بندر انزلی، قلعه رودخان و روستای توریستی ماسوله از جمله جاذبه های تفریحی و دیدنی این منطقه می باشند.

اقامت برای کودکان کمتر از ۲ سال رایگان و از ۲ تا ۵ سال نیم بها می باشد.

فاصله های حدودی این اقامتگاه تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم:
فاصله تا شهر رشت : ۲۴.۸ کیلومتر ( ۴۰ دقیقه )
فاصله تا شهر خمام : ۹.۸ کیلومتر ( ۱۷دقیقه )
فاصله تا فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت : ۱۸.۲ کیلومتر ( ۲۶ دقیقه )
فاصله تا ایستگاه راه آهن رشت : ۳۵.۲ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۴ دقیقه )
فاصله تا پایانه مسافربری رشت : ۲۷.۹ کیلومتر ( ۴۰ دقیقه )
فاصله تا مسجد جامع دهنه سر : ۶۰۰ متر ( ۲ دقیقه )
فاصله تا بلوار ساحلی بندر انزلی : ۱۱.۱ کیلومتر ( ۱۵دقیقه )
فاصله تا دهکده ساحلی انزلی : ۱۱.۶ کیلومتر ( ۱۶ دقیقه )
فاصله تا مسجد جامع خمام (بقعه امامزاده سید حسن (ع) ) : ۹.۸ کیلومتر ( ۱۷ دقیقه )
فاصله تا موزه باغ عمارت چوکام : ۱۲ کیلومتر ( ۱۷ دقیقه )
فاصله تا روستای زیبای چاپارخانه : ۱۶.۲ کیلومتر ( ۱۹دقیقه )
فاصله تا بندر انزلی (دریا) : ۱۳.۲ کیلومتر ( ۱۹ دقیقه )
فاصله تا کاخ موزه انزلی : ۱۶.۳ کیلومتر ( ۲۳ دقیقه )
فاصله تا آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی : ۲۸.۱ کیلومتر ( ۴۳ دقیقه )
فاصله تا تالاب بین المللی انزلی : ۳۱.۴ کیلومتر ( ۵۰ دقیقه )
فاصله تا قلعه رودخان : ۷۶ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۳۵ دقیقه )
فاصله تا روستای گردشگری ماسوله : ۸۷.۱ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه )

آدرس: استان گیلان ، شهر رشت ، خمام، خیابان تختی، روستای دهنه سر شیجان

اقامتگاه بوم گردی شیلان خمام
اقامتگاه بوم گردی شیلان خمام
اقامتگاه بوم گردی شیلان خمام
اقامتگاه بوم گردی شیلان خمام
اقامتگاه بوم گردی شیلان خمام

منبع : یو اسپیس


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این سگ هر روز سوار مترو میشد/ شخصی او را دنبال کرد، و متوجه موضوع دردناکی شد و به پلیس ...