572 روستای استان اردبیل با کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند


572 روستای استان اردبیل با کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند

اردبیل-ایرنا- معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: 572 روستا در این استان با کمبود آب آشامیدنی مواجه بوده و برای تامین آب آنها تلاش می‌شود.

مسعود امامی‌یگانه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تامین آب آشامیدنی این روستاها احداث ۱۸ مجتمع آبرسانی در دستور کار بوده که در نقاط مختلف استان با تامین اعتبار لازم در حال احداث است.

وی اضافه کرد: هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از طریق آب و فاضلاب ، هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از طریق سازمان امور عشایر و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از طریق اعتبارات استانی و ملی برای آبرسانی روستاها اختصاص داده شده است.

امامی بیان کرد: در مجموع برای تامین آب آشامیدنی روستاها پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای سال‌های ۹۸ و ۹۹ اختصاص یافته و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۰ تمام روستا های این استان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شوند.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل درباره عملیات اجرایی فاضلاب اردبیل و نمین گفت: هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار از طریق تسهیلات ماده ۵۶ برای این پروژه‌ها توافق شده است.

وی با بیان اینکه فاضلاب شهر نیر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد، بیان کرد: پروژه‌های فاضلاب شهرهای بیله‌سوار ، گیوی و سرعین هم قرار است تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری برسند.

امامی درباره مقاوم سازی مسکن روستایی هم افزود: مقاوم سازی مسکن روستایی در این استان هم مورد توجه قرار گرفته و برای هر واحد مسکونی ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره پرداخت می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: ۲۰۴ طرح هادی در روستا های این استان با ۴۰۰ میلیارد ریال در سال های ۹۷ و ۹۸ اجرا شده است.

بر اساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۱۰ نفر جمعیت استان اردبیل ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر در هزار و ۵۵۵ روستا سکونت دارند که از این تعداد هزار و ۲۴ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند.

۷۱۱۰/۶۰۱۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم آغوش های ممنوعه بازیگران در فیلم ها و سریال های ایرانی!