تبعات امنیتی و اجتماعی تجمیع مدارس در کهگیلویه و بویراحمد


تبعات امنیتی و اجتماعی تجمیع مدارس در کهگیلویه و بویراحمد

‌استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در آستانه سال تحصیلی هیچ دستگاهی حق قطع انشعابات برق، گاز و آب مدارس استان را ندارد.

‌به گزارش ایسنا، حسین کلانتری سه شنبه، 26 شهریورماه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بر اجرایی شدن مصوبات این شورا تأکید کرد و افزود: اداراتی که مصوبات شورای آموزش و پرورش را اجرا نکنند در این خصوص پاسخگو باشند، ضمن اینکه پیش‌نویس مصوبات در خود جلسات تهیه و به امضاء اعضای جلسه برسد‌.

وی با اشاره به اینکه انشعابات مدارس در آستانه سال تحصیلی قطع نشود، اظهارکرد: انشعابات آن دسته از مدارسی که قطع شده هم وصل شود، همچنین مدارس بدهکار دستگاه‌های خدمات‌رسان تا سه ماه مهلت دارند بدهی خود را تسویه و آن را تعیین تکلیف کنند‌.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت شورای آموزش و پرورش و بازگشایی به موقع مدارس خاطرنشان کرد: در این زمینه بخشنامه‌ای از سوی وزیر کشور تهیه و به استان‌ها ابلاغ شده که به زودی در اختیار ادارات استان قرار می‌گیرند تا در بازگشایی مدارس با آموزش و پرورش همکاری کنند‌.

کلانتری تصریح کرد: مباحث ترافیکی، صلاحیت رانندگان و خودروی مدارس و شناسنامه‌دار شدن خودروها مد نظر قرار گیرد‌.

وی با اشاره به بازدید سرزده روز گذشته از آموزش و پرورش استان ادامه داد: برنامه‌ریزی خوب و تمهیدات مناسبی برای بازگشایی مدارس صورت گرفته است، ضمن اینکه لازم است از سوی شهرداری‌ها محیط‌های پیرامون مدارس زیباسازی و ایمن‌سازی شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تجمیع مدارس استان بیان کرد: با توجه به محرومیت استان به ویژه در روستاها مساله تجمیع مدارس و کاهش کلاس‌های درس تبعات امنیتی و اجتماعی دارد و به وزارت آموزش و پرورش اعلام شود تا با توجه به نزدیک بودن انتخابات و احتمال ترک تحصیل دانش‌آموزان این موضوع به سال‌های بعد موکول شود.


انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق