رئیس‌کل دادگستری همدان معارفه شد


رئیس‌کل دادگستری همدان معارفه شد

همدان- ایرنا- محمدرضا عدالتخواه رئیس‌کل سابق دادگستری استان کرمانشاه از سوی رئیس قوه قضائیه به عنوان رئیس‌کل دادگستری استان همدان معرفی شد.

رییس دادگستری شهرستان همدان روز چهارشنبه در این آیین که با حضور معاون اول قوه قضاییه برگزار شد گفت: استان همدان از نظر کادر اداری و قضایی با کمبود نیرو مواجه بوده و ۴۹ درصد کادر این مجموعه در حوزه اداری فعال است.

حجت الاسلام پیرمحمد احمدوند افزود: مشکل کمبود نیرو در مرکز استان چشمگیر است که امید می رود این مشکل با تدبیر مسئولان قضایی رفع شود.

معاون فرهنگی دادگستری همدان ادامه داد: ورودی هر قاضی ستادی و صف ماهانه ۱۲۰ پرونده است که بسیار زیاد است.

حجت الاسلام احمدوند ادامه داد: همچنین در هر شعبه مرکز استان همدان حوزه حقوقی ماهانه ۱۸۰ پرونده، کیفری ۲۱۰ و در حوزه خانواده بالای ۲۰۰ پرونده وارد می شود.

رییس کل دادگستری استان همدان نیز در این جلسه بیان کرد: آرامشی که امروز در کشور داریم مدیون خون شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم هستیم.

محمدرضا عدالتخواه افزود: مسولیت ها اعتباری است با این وجود امید می رود در راستای اهداف انقلاب از جمله عدل و قسط تلاش کرد.

وی افزود: باید برای تحقق اهداف بیانیه گام دوم تلاش کرد و سند تنظیم شده توسط رییس قوه قصاییه در راستای گام دوم، کاهش پرونده ها است.

رییس کل دادگستری استان همدان ببان کرد: نباید اختلاف جزیی از محله ها خارج و وارد دستگاه قضائیه شود، همچنین باید پرونده هایی که یکسال از ثبت آنها گذشته سریع تعیین تکلیف شود.

عدالتخواه، تکریم ارباب رجوع، توجیه اشخاص در زمینه پرونده، مقابله جدی با مظهر تخلف های اداری و غیره، استفاده از مجازات های جایگزین حبس، ارایه خدمات عمومی رایگان، اتقان و استحکام آرا، استفاده از قضات انقلابی و جوان برای کادرسازی مورد توجه است.

وی اظهار داشت: برقراری امنیت برای بنده بسیار مهم است و از اشرار می خواهم دست از شرارت بردارند و به آغوش اسلام برگردند چدا که مجازات سخت در انتظار محارب است.

رییس کل دادگستری استان همدان بیان کرد: اجازه دور زدن قوانین را نمی دهیم ولی باید راهکارهایی برای سرمایه گذاری و رفع موانع تولید ارایه شود.

عدالتخواه اضافه کرد: همه در زمینه احیای فرایض الهی مسئول هستند چرا که انقلاب ما شعبه ای از انقلاب امام حسین(ع) است و محور حرکت ایشان امر به معروف و نهی منکر است.

وی گفت: معنا ندارد که فرد متدین امر به معروف کند بعد مورد هجمه قرار بگیرد و مسئولان نیز در برابر آن سکوت کنند.

۷۵۲۶/۲۰۹۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق