ایران منادی مبارزه با ظلم در کنار ملت های مظلوم جهان قرار دارد


ایران منادی مبارزه با ظلم در کنار ملت های مظلوم جهان قرار دارد

بندرعباس- ایرنا- رهبر شیعیان بحرین گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگوی عدالت و منادی مبارزه با ظلم درکنار ملت های مظلوم جهان قراردارد.

شیخ عیسی قاسم سه شنبه‌شب در همایش بصیرتی پیروزی های جبهه مقاومت در حسینیه ثارالله بندرعباس با موضوع اهمیت وجود امت‌ اسلامی اظهارداشت: امت اسلامی الهی را که برای به پا خواستن ایمان، قدرت و عدالت و درراستای خواسته‌های باری تعالی باشد امت اسلامی نامیده می‌شود.

وی ادامه داد: حرکت، دفاع، جهاد و تمام این اصطلاحات برای مبارزه با فساد است و این همان حرکتی است که امت اسلامی را در زمره باری‌تعالی قرار می‌دهد.

رهبر شیعیان بحرین افزود: امت اسلامی باید در فضای علم‌اندوزی باشد و شما جزو افرادی هستید که علم اخروی که همان علم اسلامی را درپیش گرفته‌اید.

شیخ عیسی قاسم بیان داشت: امت اسلامی امتی است که با تمسک به صبر، بصیرت و حکمت تصمیم‌های درست و تاثیرگذار می‌گیرد و براساس راه و روش پیامبران الهی راه خود را درپیش گرفته است.

وی با بیان این‌که امت اسلامی بصیرت‌ها دارد و از ذلت به دور است، انسان مومن را انسان باعزت دانست و ادامه داد: ایمان بدون عزت و عزت بدون ایمان امکان‌پذیر نیست؛ چراکه ایمان قوی و صحیح دارای عزت است.

رهبر شیعیان بحرین گفت: امت اسلام امتی است که برای جان دادن در دفاع از هویت خود از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

شیخ قاسم اضافه کرد: دین اسلامی که جز با حق و عدل سازگار نیست و قطعا حق و عدل را را پیاده خواهد کرد دارای دشمنان زیادی است و این قدرت‌ها شامل قدرت‌های، طاغوتی، شهوانی و فساد همیشه امت‌های اسلامی را در معرض خطر قرار داده‌اند.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی امت اسلامی موفقی است که در معرض خطرهای نظامی، فکری و فرهنگی است و این امت باید در هر لحظه آماده باشد و بتواند با تمام قدرت و قوا با این دشمنان مقابله کند.

وی عنوان کرد: اما برخی‌ها در امت اسلامی از جهاد و مبارزه کنار می‌کشند درصورتی که افراد مومن در مسیر جهاد در بطن ایمان و تقوای از راه اسلام دور نمی‌شوند.

رهبر شیعیان بحرین امر دفاع را امری واجب برای بقای امت اسلامی دانست و ادامه داد: وقتی امتی امت حق، مقاومت و عدالت و مطیع ولایت باشد، مورد رضای باری‌تعالی قرار می‌گیرد.

شیخ عیسی قاسم از دیگر ویژگی‌های امت اسلامی به تدبیر، عالم بودن، معلم بودن و حمایت‌کننده از دیگر امت‌ها اشاره کرد و بیان داشت: این امت امور دنیا و آخرت را آموزش می دهد که قرآن و کلام در چارچوب امور دنیوی به روز می‌کند.

وی اظهارداشت: امت اسلامی باید تقوا، شجاعت و اهمیت وجود امت اسلامی را به جوانان خود را آموزش دهد لذا شرایط کنونی امت اسلامی باید مطالعه کرد.

۹۸۸۷ /۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!