نمایشگاه آثار نقاشی خط عاشورایی در بیرجند افتتاح شد


نمایشگاه آثار نقاشی خط عاشورایی در بیرجند افتتاح شد

طی مراسمی، به مناسبت ایام شهادت امام حسین(ع) و در راستای جشنواره ملی خوشنویسی رضوی، نمایشگاه آثار نقاشی خط و چیدمان‌های عاشورایی (نی نوا) محسن توسلی از هنرمندان برجسته خراسان رضوی در نگارخانه بیرجند گشایش یافت.

به گزارش ایسنا، محسن توسلی، هنرمند، امروز 4 مهر، در حاشیه افتتاح نمایشگاه آثار نقاشی خط و چیدمان های عاشورایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 72 اثر به تعداد شهدای کربلا در این نمایشگاه به نمایش در آمده که پیش از این در شهرستان مشهد از آن‌ها رونمایی شده است.

وی افزود: سعی شده در این نمایشگاه رویکرد جدیدی در ارائه و نمایش آثار به صورتی متفاوت از نمایشگاه‌های دیگر دنبال شود و به همین دلیل قسمتی از آثار به صورت چیدمانی روی زمین ارائه شده است.

این هنرمند با بیان اینکه این نوع چیدمان نمادی از قتلگاه کربلا است، تصریح کرد: سعی شده است از نمادهای عاشورایی به شیوه‌های مختلف در آثار استفاده شود.

توسلی گفت: علاقه مندان می‌توانند به مدت یک هفته از ساعت 9 تا 12 در نوبت صبح و عصرها از ساعت 17 تا 20 از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی با بیان اینکه قرار است این نمایشگاه در یکی از شهرهای شمالی کشور نیز برگزار شود، یادآور شد: در راستای این نمایشگاه قرار است کارگاهی برای علاقه‌مندان با همکاری استاد اسماعیلی مود در راستای جشنواره نقاشی و خط رضوی برگزار شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند