اقامتگاه بوم گردی بی بی لعبا ریوش


اقامتگاه بوم گردی بی بی لعبا در روستای کریز، بخش کوهسرخ، شهر ریوش، شهرستان کاشمر، استان خراسان رضوی واقع شده است. روستای کریز از توابع بخش کوه سرخ شهرستان کاشمر استان خراسان رضوی می باشد که در فاصله 25 کیلومتری غرب شهر ریوش قرار دارد و از آب و هوای معتدل کوهستانی برخوردار می باشد.این […] نوشته اقامتگاه بوم گردی بی بی لعبا ریوش اولین بار در جامع...

اقامتگاه بوم گردی بی بی لعبا در روستای کریز، بخش کوهسرخ، شهر ریوش، شهرستان کاشمر، استان خراسان رضوی واقع شده است. روستای کریز از توابع بخش کوه سرخ شهرستان کاشمر استان خراسان رضوی می باشد که در فاصله ۲۵ کیلومتری غرب شهر ریوش قرار دارد و از آب و هوای معتدل کوهستانی برخوردار می باشد.این خانه بومی با هدف احیا خانه های قدیمی پس از مرمت و بازسازی در سال ۱۳۹۶ با عنوان اقامتگاه بوم گردی بی بی لعبا به بهره برداری رسید و میزبان گردشگران و علاقمندان به زندگی روستایی می باشد.
خانه روستایی بی بی لعبا با مساحت ۲۵۰۰ متر مربع و معماری بسیار زیبای پلکانی شامل ۹ اتاق به صورت ۶ اتاق هفت نفره معمولی و ۲ اتاق ده نفره وی آی پی می باشد که در مجموع ظرفیت پذیرش و اسکان ۶۵ گردشگر را دارد . تمامی اتاق ها فاقد سرویس بهداشتی اختصاصی هستند بنابراین مهمانان عزیز می بایست از سرویس بهداشتی ( توالت ایرانی و فرنگی ) و حمام موجود در طبقه همکف به صورت مشترک استفاده نمایند.
ویو و منظره اتاق های وی آی پی رو به باغات سرسبز اطراف اقامتگاه می باشد و همچنین اقامتگاه بوم گردی بی بی لعبا برای گردشگران علاقمند موسیقی زنده محلی نیز اجرا می کند.

از جمله امکانات و خدماتی که اقامتگاه بوم گردی بی بی لعبا برای رفاه مسافران گرامی در نظر گرفته می توان به پارکینگ غیر مسقف، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، راهنمای محلی تورهای گردشگری، آشپزخانه عمومی با تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز آشپزی، وسایل گرمایشی مانند پتو و تشک، اینترنت و وای فای رایگان، سیستم گرمایشی و سرمایشی ( کرسی، بخاری ژاپنی، پنکه سقفی ) و … اشاره کرد.
لازم به ذکر است چنانچه مهمانان عزیز تمایل داشته باشند با هماهنگی قبلی با پرسنل این مجموعه می توانند از انواع غذاهای سنتی و محلی این اقامتگاه نظیر اشکنه قوروتی ( کشک )، قورمه سبزی، کوکو سیب زمینی، آبگوشت محلی، قیمه، کوکو سبزی با سبزی معطر محلی و … سفارش دهند و میل نمایند.

روستای تاریخی و دیدنی کریز با چشم اندازهای بسیار زیبا و طبیعت سرسبز دارای آثار تاریخی و طبیعی فراوانی از جمله آبشار گرمک، سد شاهی، قلعه دختر، قلعه پسر، آبگرم، کوه باغدشت با ۲۵۰۰ متر ارتفاع و … می باشد.

اقامت برای کودکان کمتر از ۵ سال رایگان می باشد.

اقامتگاه بوم گردی بی بی لعبا ریوش

فاصله های حدودی این اقامتگاه تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم :
فاصله تا مرکز شهر کاشمر : ۵۵.۹ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۱۵دقیقه )
فاصله تا مرکز شهر ریوش : ۲۲.۸ کیلومتر ( ۳۲ دقیقه )
فاصله تا فرودگاه سبزوار : ۱۴۸ کیلومتر ( ۲ ساعت و ۱۷دقیقه )
فاصله تا ایستگاه راه آهن کاشمر : ۵۷.۲ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۱۹ دقیقه )
فاصله تا پایانه مسافربری کاشمر : ۵۷.۵ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۱۶ دقیقه )
فاصله تا آبشار و آبگرم کریز : ( در نزدیکی روستا )
فاصله تا روستای دیدنی قراچه : ۱۰.۵ کیلومتر ( ۱۵ دقیقه )
فاصله تا قلعه دختر و پسر در روستای مکی : ۲۵.۲ کیلومتر ( ۴۰ دقیقه )
فاصله تا آبشار زیبای پونه : ۳۷.۵ کیلومتر ( ۵۵ دقیقه )
فاصله تا پارک جنگلی سید مرتضی ( آستان مقدس امامزاده سید مرتضی (ع) ) : ۵۰.۸ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۸ دقیقه )
فاصله تا باغ مزار (آرامگاه امامزاده سید حمزه) : ۵۶.۱ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۱۶دقیقه )
فاصله تا آرامگاه شهید مدرس : ۵۹ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۲۱ دقیقه )
فاصله تا یخدان فروتقه : ۵۹.۸ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۲۱ دقیقه )
آدرس: استان خراسان رضوی ، شهر ریوش ، منطقه کوه سرخ، روستای کریز

اقامتگاه بوم گردی بی بی لعبا ریوش
اقامتگاه بوم گردی بی بی لعبا ریوش
اقامتگاه بوم گردی بی بی لعبا ریوش

منبع : یو اسپیس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)