65 پیشکسوت دفاع مقدس در خمین تجلیل شدند


65 پیشکسوت دفاع مقدس در خمین تجلیل شدند

خمین - ایرنا - 65 نفر از پیشکسوتان جهاد و شهادت روز شنبه به مناسبت هفته دفاع مقدس در مراسمی با حضور مسئولان در خمین تجلیل شدند.

امام جمعه خمین در این آیین گفت: بی اثر کردن توطئه دشمنان با بهره مندی از تجارب پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس امکان پذیر است.
حجت الاسلام سید علی حسینی پور با بیان اینکه پیشکسوتان مانند کسانی هستند که قیام عاشورا را حفظ کردند، افزود : امام سجاد(ع) یکی از مهم ترین پیشکسوتان بود که بعد از واقعه کربلا اجازه نداد یاد و خاطره مظلومیت امام حسین (ع) و یاران با وفایش از بین برود.
وی ادامه داد: در دوران حساس امروز نظام، حضور هوشمندانه تمام اقشار جامعه دستاوردهای هشت سال دوران دفاع مقدس را حفظ می کند.
امام جمعه خمین با اشاره به برگزاری اجلاسیه نقش حضرت امام خمینی (ره) در دفاع مقدس در روزهای نهم و دهم مهر در این شهرستان اظهار داشت : این اجلاسیه کار بزرگ و ماندگاری است و برای برگزاری مطلوب این اجلاسیه تعامل تمام دستگاه ها و اقشار مردم ضروری است.
فرماندار خمین نیز در این آیین پیشکسوتان را مهم ترین سرمایه های اجتماعی نظام دانست و گفت: پیشرفت جامعه در گرو توجه به جایگاه و استفاده از تجارب ارزشمند پیشکسوتان است.
احمد طهرانی افزود : در آموزش و تربیت نسل‌های آینده حضور پیشکسوتان و انتقال تجربه‌های ارزشمند آنها بزرگترین سرمایه‌ای است که می‌تواند کشور را به سوی پیشرفت هدایت کند.
وی تصریح کرد : در هشت سال جنگ تحمیلی، ایران شروع کننده جنگ نبود بلکه یک دفاع مشروع داشت و در برابر قدرتهایی که با تمام تجهیزات نظامی در مقابل نظام اسلامی ایستادند، مقاومت کرد و به پیروزی رسید.
فرماندار خمین اظهار داشت: کسانی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند باید این مشروعیت را برای کسانی که آن دوران را ندیدند تبیین کنند.
طهرانی چاپ خاطرات رزمندگان دفاع مقدس را بهترین ابزار برای انتقال ارزشهایی نظر شهادت و ایثار به نسل جوان بیان کرد.

وی با اشاره به وحدت کلمه بعنوان یکی از شاخصه های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس افزود : وحدت، انسجام، همدلی و تعامل برای رفع مسائل و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ضروری ترین نیاز کشور در شرایط جنگ اقتصادی است.
در این آیین تعدادی از پیشکسوتان دفاع مقدس درباره پیگیری مسائل و مشکلات بیمه تکمیلی خانواده های ایثارگران، تکمیل پروژه های نیمه کاره عمرانی شهرستان، توزیع عادلانه خدمات شهری و تمرکز زدایی از ارائه خدمات، رفع مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی شهرستان و نامگذاری خیابان ها و معابر به نام شهدای جدید پیشنهاداتی را مطرح کردند.
شهرستان خمین دارای یک هزار شهید، دو هزار و ۵۰۰ جانباز و ۹۰ ازاده است.
۹۹۳۰*۶۰۱۲


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟