اجلاس وزرای بهداشت کشور‌های مدیترانه شرقی


 اجلاس وزرای بهداشت کشور‌های مدیترانه شرقی

شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت کشور‌های منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت از مهمترین رویداد‌ها در راستای تنظیم سیاست‌های سلامت منطقه است

 اجلاس وزرای بهداشت کشور‌های مدیترانه شرقیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ آقای محسن اسدی لاری افزود: اجلاس وزرای بهداشت کشور‌های منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، همه ساله در ماه اکتبر در یکی از کشور‌های منطقه عضو منطقه مدیترانه شرقی یا دفتر مرکزی منطقه‌ای در قاهره تشکیل می‌شود و امسال این اجلاس از ۲۲ تا ۲۵ مهر (۱۴ تا ۱۷ اکتبر ۲۰۱۹) در تهران برگزار می‌شود و می‌توان از آن به عنوان بزرگترین و مهمترین گردهمایی بهداشتی در منطقه مدیترانه شرقی نام برد.
دبیر شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت کشور‌های منطقه مدیترانه شرقی گفت: موضوعات مهم بهداشتی در سطح کشور‌های منطقه در قالب اسناد مورد بررسی قرار می‌گیرند و خروجی این اسناد در قالب قطعنامه، نقشه راه، تصمیمات و اقدامات مصوب و برنامه عملیاتی به کشور‌ها برای سیاست گذاری و برنامه‌ریزی در سطوح کشوری ارائه می‌شود که به موجب آن کشور‌های عضو، خود را متعهد به اجرای مفاد آن اسناد می‌دانند.
آقای اسدی لاری، برگزاری این اجلاس را فرصت مناسبی برای گفتگو‌های دوجانبه وزرای بهداشت کشور‌های شرق مدیترانه دانست.
وی ادامه داد: این اجلاس با همراهی سازمان جهانی بهداشت و با حضور دکتر تدروس، رییس سازمان جهانی بهداشت در تهران و نمایندگان کشور‌های عضو منطقه مدیترانه شرقی شامل افغانستان، بحرین، جیبوتی، مصر، ایران، عراق، اردن، کویت، لبنان، لیبی، مراکش، عمان، پاکستان، فلسطین، قطر، عربستان سعودی، سومالی، سودان، سوریه، تونس، امارات متحده عربی و یمن در تهران برگزار می‌شود.
آقای اسدی لاری گفت: در بازه زمانی ۲۲ تا ۲۵ مهر و برگزاری این اجلاس، همایش‌ها و بازدید‌هایی برای معرفی دستاورد‌های نظام سلامت کشورمان نیز برگزار می‌شود.
وی افزود: اجلاس سالانه کشور‌های عضو منطقه مدیترانه شرقی، از مهمترین رویداد‌های منطقه‌ای در راستای تصمیم سازی و تنظیم سیاست‌های سلامت منطقه است.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۳ نشست از اجلاس مذکور در سال‌های ۱۳۶۸ (سی و ششمین اجلاس در تهران)، ۱۳۷۶ (چهل و چهارمین اجلاس در تهران) و ۱۳۸۵ (پنجاه و سومین اجلاس در اصفهان) در جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است.
جمهوری اسلامی ایران برای چهارمین بار میزبان این اجلاس مهم منطقه‌ای است که از ۲۲ تا ۲۵ مهر در تهران برگزار می‌شود.
نشست شصت و ششم با حضور وزرای ۲۲ کشور برگزار خواهد شد و شامل سه بخش پیش اجلاس، بخش تخصصی اجلاس و نشست‌های جانبی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...