در جلسه رئیس و دانشجویان پیام نور استان مرکزی چه گذشت؟


در جلسه رئیس و دانشجویان پیام نور استان مرکزی چه گذشت؟

در پی اعتراضات جمعی از دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز اراک درخصوص اجاره دادن یکی از ساختمان های دانشگاه به یک مدرسه ، جلسه ای با حضور ملکی راد رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اراک و تعدادی از دانشجویان و نمایندگان صنفی دانشجویان در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، دانشجویان در این جلسه با اعلام اعتراض خود خواستار "فسخ یک جانبه قرارداد این دانشگاه با مدرسه" شدند و نظرات و پیشنهادات خود را با رئیس دانشگاه در میان گذاشتند.

دانشجویان در حوزه درآمدزایی دانشگاه نقش آفرینی کنند

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی در این جلسه با بیان اینکه مسئولیت تسهیلگری تولید پوشاک کشور از سوی معاون اول رئیس جمهور به دانشگاه پیام نور استان واگذار شده است، اظهار کرد: در بحث درآمدزایی اگر دانشجویان دانشگاه بتوانند با تشکیل کمیته ای این مسئولیت را بر عهده بگیرند، درآمد خوبی هم برای افراد و هم برای دانشگاه حاصل می شود. خوشبختانه دانشجویان این دانشگاه در این زمینه پتانسیل های بسیاری خوبی دارند و امیدواریم بتوانند از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

وی با اشاره به مطالبات دانشجویان مبنی بر بازگرداندن دانشجویان رشته های علوم انسانی به دانشکده اصلی آن، افزود: ما با انتقال دانشجویان این دانشکده به ساختمان دکتر حسابی هیچ مشکلی نداریم و طی چند روز آینده در نظر داریم که بیش از 80 درصد از کلاس های ساختمان دکتر قریب را به محل جدید آن در ساختمان دکتر حسابی منتقل کنیم.

فسخ یک جانبه قرارداد در توان دانشگاه نیست

وی با بیان اینکه فسخ یک جانبه این قرارداد بدون رعایت مسیر قانونی علاوه بر موضوعات امنیتی، هزینه های زیادی را متحمل دانشگاه می کند، گفت: از سال گذشته تمامی درآمدهای مراکز پیام نور به طور مستقیم به حساب اصلی مرکز منتقل می شود و اینکه درصدی از درآمد ناشی از اجاره مدرسه به کسری بودجه دانشگاه اختصاص داده می شود به هیچ عنوان صحت ندارد. دانشگاه در سال گذشته حتی در زمینه تأمین اقلام اولیه از قبیل ماژیک هم با مشکل روبرو بود و تا همین جای مسیر هم با حداقل های موجود پیش آمده است و بنابراین فسخ یک جانبه قرارداد در حال حاضر در توان دانشگاه نیست.

مجوز تجمع نداده ایم

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اراک با بیان اینکه هرگونه تجمعات دانشجویی باید با مجوز دانشگاه و هماهنگی با نهادهای مربوطه باشد، تصریح کرد: در خصوص دانشجویان یک دانشگاه اخذ مجوز از وازرت کشور، استانداری و شورای تأمین امنیت استان معنایی ندارد و هر تجمعی در دانشگاه منوط به صدور مجوزهای مربوطه است و دانشگاه تاکنون هیچگونه مجوزی در خصوص تجمع دانشجویان به کسی نداده است.

به گزارش ایسنا، در حین این نشست عده ای از دانشجویان در اعتراض به اینکه دانشگاه نسبت به مطالبه گری و احقاق حقوقشان بی توجهی کرده است و با صدور مجوزی برای فعالیت دبیرستان پسرانه در محوطه دانشگاه، شأن و منزلت دانشجو را زیر سوال برده است، جلسه را نیمه تمام رها کردند و با تحصن در حیاط اصلی دانشگاه اعتراض خود را به این مهم نشان دادند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک