240 فرصت شغلی در قشم ایجاد شد


240 فرصت شغلی در قشم ایجاد شد

قشم - ایرنا - در راستای توسعه متوازن جزیره قشم 14 کارگاه صنایع دستی در سراسر جزیره شناسایی و تجهیز شد که در اثر آن 240 فرصت شغلی به وجود آمد.

به گزارش ایرنا، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم روز یکشنبه در آیین رونمایی از سند عضویت قشم در سازمان جهانی گردشگری گفت: ۵۰۰ نفر از فعالان حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی زیر پوشش صندوق بیمه روستایی قرار می‌گیرند که یک چهارم هزینه آن را سازمان منطقه آزاد تقبل کرده است.

طاهره شهرکی افزود: هم اکنون جزیره قشم دارای بیش از هشت هزار تخت اقامتی است که با آغاز فعالیت ۱۰ هتل دیگر تا پایان سال جاری، ۱۳۷ تخت به مجموع تخت‌ها افزوده می شود.

وی ادامه داد: امسال ۶۸ مجوز در حوزه گردشگری صادر و یا تمدید شد که نشان از علاقه متقاضیان در این حوزه دارد.

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد تصریح کرد: درجه بندی سفره خانه‌ها و اقامت‌گاه‌های بومگردی قشم حرکت نوینی است که در راستای ارتقاء خدمت‌رسانی به گردشگران در قشم آغاز شد.

شهرکی ادامه داد:ایجاد گالری و موزه صنایع دستی نیز در کنار موزه ژئوپارک از دیگر فعالیت‌ها در این حوزه است که در مرحله فراهم مقدمات قراردارد.

وی افزود: پیش از این نبود جامعه فعالان صنایع دستی در قشم احساس می‌شد که هم اکنون راه‌اندازی و دارای جایگاه حقوقی شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: ۶ موزه شخصی در قشم شناسایی شد که با مکاتبات انجام شده، ۲ مورد از آن به زودی گشایش می‌یابد.

240 فرصت شغلی در قشم ایجاد شد

در این همایش با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، سند عضویت قشم در سازمان جهانی گردشگری رونمایی و از فعالان حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی این جزیره قدردانی شد.

افزون بریکهزار نفر در ۲۳ تعاونی و کارگاه و ۲۵ واحد عرضه کننده محصولات صنایع دستی در تولید، توزیع و فروش این محصولات در سطح جزیره‌های قشم و هنگام فعالیت می‌کنند.

هم اکنون ۷۱ کاشانه مهمان در سطح جزیره قشم فعالیت می کنند. این شهرستان شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده‌است.
۷۵۰۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی