زهره حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا در مورد کاهش فعالیت‌هایش گفت: از نیمه اول سال هیچگونه پیشنهادی به من نشده و امیدوارم در نیمه دوم اتفاقات خوبی رخ دهد. دلیلش را هم نمیدانم اما متاسفانه در حال حاضر بیکار هستم و انگار فراموش شدم. البته مردم فراموش نکردند و خوشبختانه در دل مردم جای دارم و همیشه از من می پرسند که چرا دیگر در فیلم ها و سریال ها حضور ندارم و پاسخم این است که دوست دارم کار کنم اما پیشنهادی ندارم و میدانم تولیدات هست اما علت اینکه به ما تلفن نمی شود و دعوت به کار نمی کنند را نمیدانم.

وی در ارتباط با فعالیتش در ژانرهای گوناگون بیان داشت: آخرین کار سینمایی من سینمای کودک و نوجوان بود. بازی در ژانر به خصوص برایم اهمیت ندارد بلکه فیلمنامه و نقش برایم مهم است، اگر شخصیت را دوست داشته باشم کار را قبول می کنم.

زهره حمیدی بازیگر «من و شارمین» درمورد عدم پرداخت به موقع دستمزدها در سینما و تلویزیون اظهار داشت: سالهای اخیر در این زمینه هیچگونه مشکلی نداشتم و تمام حق و حقوق خودم را کامل و به موقع دریافت می کردم اما اخیرا چک هایم برگشت خورده و دو مورد اتفاق افتاده که هنوز دستمزدم را دریافت نکردم اما در مجموع خیلی با این مشکل مواجه نبودم.

وی درباره کیفیت تولیدات تلویزیون و نحوه انتخاب بازیگران برای سریال های تلویزیونی گفت: اکنون تلویزیون تولید ندارد و دلیلش نبود بودجه است. اینکه تهیه کنندگان خصوصی و شخصی سریال سازی می کنند و به تلویزیون می فروشند باعث ایجاد مشکل برای بازیگران می شود. وقتی تهیه کننده خصوصی است طبیعتا به صورت شخصی بازیگر انتخاب می کند و استفاده از بازیگران باسابقه در سریال برایش چندان اهمیتی ندارد، چون به این بازیگران باید دستمزد بالاتری پرداخت کند، به همین دلیل از بازیگرانی که کمتر کار کرده اند یا زیاد مطرح نیستند استفاده می کند. عموما این کارها بازخورد خوبی ندارند و اساسا بینندگان اگر بازیگری را نشناسند آن سریال را نگاه نمی کنند.

حمیدی ادامه داد: زمانی که تلویزیون تولیدات داشت سعی می کرد از بازیگرانی که چندین سال فعالیت کردند و سابقه درخشانی دارند استفاده کند و آنها را اولویت قرار می داد، حتی یکی از شروط اصلی برای تهیه کننده ای که قصد تولید برای تلویزیون داشت این بود که در ترکیب بازیگرانش از چند بازیگر باسابقه استفاده کند. متاسفانه اکنون این سیاست وجود ندارد و ما بیکار شدیم.

زهره حمیدی درمورد نحوه انتخاب بازیگر برای آثار سینمایی گفت: برایم فرقی ندارد که کار برای تلویزیون یا سینما باشد، اگر داستان و شخصیت را دوست داشته باشم قبول میکنم. در سینما باند وجود دارد و تنها درصورتی که جزوی از آن باند باشید می توانید کار کنید، منتهی چون من آدم بی حاشیه ای هستم و کاری به کسی ندارم و اهل این باند بازی ها نبودم و نیستم طبیعتا تو سینما کم کار شده ام.

وی در ادامه افزود: به هرحال این ارتباطات می تواند ایجاد فعالیت و کار کند اما من به گونه ای عادت کرده ام که حتی اگر تهیه کننده و کارگردانی را خیلی دوست داشته باشم و برایش احترام قائل باشم،برای احوالپرسی هم به او زنگ نمیزنم که مبادا فکر کند برای درخواست کار به او زنگ زدم و حالش را جویا می شوم. همین چیزها باعث می شود از کار دور بیفتم.