بهسازی بخشی از جاده‌های منتهی به مرز‌های غربی


بهسازی بخشی از جاده‌های منتهی به مرز‌های غربی

بخشی از راه‌های مواصلاتی برای سهولت تردد زائران اربعین حسینی بهسازی و ایمن سازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، وزیر راه و شهرسازیدر حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: بخشی از راه‌های مواصلاتی منتهی به مرز‌های غربی برای سهولت تردد زائران اربعین حسینی بهسازی و ایمن سازی شده است.
محمد اسلامی افزود: به عنوان نمونه مسیر ایلام به مهران ۴ خطه شده و زیر بار ترافیک رفته است و فقط ۱۰ کیلومتر آن باقی مانده که در حال کار روی آن هستیم.
وی ادامه داد: برای رانندگانی که با خودرو‌های شخصی تردد می‌کنند تعدادی پارکینگ هم در پایانه‌های نزدیک مرز‌های تردد زائران در نظر گرفته شده تا آن‌ها هم با آرامش بتوانند خودرو‌های خود را پارک کرده و به دیگر زائران در مرز بپیوندند که مهمترین این پارکینگ‌ها در شلمچه، مهران و چزابه است.
وزیر راه و شهرسازی همچنین از موافقیت رئیس کل ستاد نیرو‌های مسلح برای در اختیار قرار دادن بخشی از ناوگان خود برای خدمت به زائران اربعین خبر داد و گفت:: بر این اساس بخشی از اتوبوس‌های نیرو‌های مسلح در ایام اربعین به کار گرفته خواهد شد، البته از ناوگان اتوبوسی بخش خصوصی هم کمک گرفته شده است.
وی همچنین گفت: امسال با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از زائران از مرز مهران عبور خواهند کرد قطار‌های مسیر کرمانشاه افزایش پیدا کرده تا پس از آن مسافران بتوانند به مرز مهران برسند علاوه بر آن خط ریلی خرمشهر و شملچه نیز فعال خواهد بود تا مسافران از طریق خرمشهر به راحتی بتوانند با ریل باس به شلمچه برای عبور از مرز برسند.
اسلامی اشاره‌ای به وضعیت ناوگان هوایی در ایام منتهی به اربعین کرد و گفت: برای افزایش تعداد پرواز‌های فوق العاده در این ایام مجوز لازم داده شده و محدودیتی در این زمینه برای شرکت‌های هواپیمایی وجود ندارد.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آخرین وضعیت پرونده توماج صالحی تشریح شد