پایان خوش لایحه اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی و همسران


پایان خوش لایحه اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی و همسران

سرانجام لایحه اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی و همسران خارجی پس از سال ها کش و قوس، فرجام خوشی داشت و مهر تایید قانون را از آن خود کرد.

به گزارش زنان خبر، دیروزکدخدایی سخنگو شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از تایید لایحه «اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی»، در شورای نگهبان خبر داد.
آخرین اصلاحیه چه بود؟
این لایحه در سال های گذشته همواره در کش و قوس مجلس و دولت بود و سرانجام اردیبهشت امسال با اصلاحاتی به مجلس رسید. سپس شورای نگهبان ایرادهای قانونی که بیشتر آن به مسائل امنیتی اتباع معطوف بود، بر این لایحه وارد کرد که پس از چند نوبت بررسی مجدد در مجلس و تامین زمینه تایید امنیتی در قانون، به تایید شورای نگهبان رسید.نمایندگان در آخرین نشست علنی در این باره، ۲ مهر برای تامین نظر شورای نگهبان، این لایحه را اصلاح کردند.براساس ماده واحده این لایحه؛ فرزندان حاصل از ازدواج شرعی زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی که قبل یا بعد از تصویب این قانون متولد شده یا می‌شوند قبل از رسیدن به ۱۸ سال تمام شمسی به درخواست مادر ایرانی در صورت نداشتن مشکل امنیتی (به تشخیص وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) به تابعیت ایران در می‌آیند.
پاسخ به استعلام، ۳ ماه
در متن لایحه آمده است: پاسخ به استعلام امنیتی باید حداکثر ظرف مدت سه ماه انجام شود و نیروی انتظامی نیز مکلف است به صدور پروانه اقامت برای پدر غیرایرانی در صورت نداشتن مشکل امنیتی (به تشخیص وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) اقدام کند.این خبر حاکی است، گفته می شود با این قانون حدود ۸۰۰ هزار نفر تعیین تکلیف می شوند.

انتهای متن/*


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مزایای افتتاح سد قیز قلعه‌ سی