تحقیقات دموکرات‌ها درباره رزرو ساختگی هتل ترامپ از سوی یک دولت خارجی


تحقیقات دموکرات‌ها درباره رزرو ساختگی هتل ترامپ از سوی یک دولت خارجی

مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقاتی را درباره رزرو بی‌دلیل اتاق‌های هتل رئیس‌جمهور از سوی یک دولت خارجی آغاز کرده است.

تحقیقات دموکرات‌ها درباره رزرو ساختگی هتل ترامپ از سوی یک دولت خارجی
به گزارش فانوس، دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقاتی را درباره رزرو بی‌دلیل هتل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از سوی یک دولت خارجی آغاز کرده‌اند.

گفته می‌شود گروه‌هایی از جمله یک دولت خارجی اتاق‌هایی را در هتل ترامپ بدون آنکه قصد استفاده از آن‌ها را داشته باشند بلکه به منظور جلب رضایت او رزرو کرده اند.

نشریه پولیتیکو گزارش داد کمیته اصلاحات و نظارت مجلس نمایندگان آمریکا، که مسئول بخشی از تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ است، قصد دارد در این تحقیق بررسی کند که آیا ترامپ با گرفتن پول از دولت‌های خارجی یا آمریکایی‌ها در املاک خود قانون را نقض کرده است یا خیر.

بنابر گزارش این نشریه، کمیته اصلاحات و نظارت مجلس نمایندگان آمریکا اطلاعاتی را بدست آورده که نشان می‌دهد یک انجمن تجاری و یک دولت خارجی هر کدام تعداد زیادی اتاق در هتل ترامپ رزرو کرده اند، اما تنها از تعداد اندکی از آن‌ها استفاده کرده و همین مسئله باعث انجام این تحقیقات شده است.

به گفته یکی از اعضای کمیته اصلاحات و نظارت مجلس نمایندگان آمریکا این موضوع حداقل نشان دهنده فرهنگ فسادی است که دولت آن‌ها را بوجود آورده است. هنوز مشخص نیست که کدوم گروه‌ها یا دولت خارجی در این مسئله درگیر هستند و کدام یک از املاک ترامپ قرار است در این تحقیقات مورد بررسی قرار گیرند.

کمیته اصلاحات و نظارت مجلس نمایندگان، کاخ سفید و سازمان ترامپ هیچیک به درخواست پولیتیکو برای اظهارنظر در این باره پاسخ ندادند.

این خبر در حالی منتشر شد که هفته گذشته نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شش کمیته از جمله کمیته اصلاحات و نظارت را مامور تحقیقات درباره استیضاح رئیس‌جمهور کرد.

اخیراً نیز دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا دادخواست استیضاحی را علیه ترامپ آغاز کرده‌اند با این اتهام که او به دنبال فشار بر «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین برای همکاری در تحقیقات درباره پسر جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ بوده است. بنا بر استدلال دموکرات‌ها، این درخواست ترامپ نوعی تلاش برای تحریک نفوذ خارجی در انتخابات آینده آمریکا به شمار می‌رود.

پس از افشای محتوای گفت‌وگوی تلفنی دونالد ترامپ و همتای اوکراینی‌اش درباره تسریع بررسی پرونده فساد مالی بایدن و پسرش که صرفا با هدف مخدوش کردن چهره نامزد دموکرات و رقیب انتخاباتی ترامپ صورت گرفت، رئیس جمهور آمریکا درگیر یک رسوایی جدید سیاسی شده است. ترامپ اصرار داشت تحقیقات مربوط به معاملات تجاری هانتر بایدن، پسر جو بایدن با یک شرکت گازی اوکراین بررسی شود. به دنبال این خبر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد این مجلس بررسی رسمی استیضاح ترامپ را به اتهام نقض قسم خود آغاز می‌کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی