پیش‌بینی ورود 50 هزار زوار افغان برای اربعین| 20 موکب برای پذیرایی در ایران آماده می‌شود


پیش‌بینی ورود 50 هزار زوار افغان برای اربعین| 20 موکب برای پذیرایی در ایران آماده می‌شود

سرپرست اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: بنا به آمار سال گذشته 33 هزار و 238 تبعه خارجی از مرز دوغارون به عنوان زائر اربعین وارد کشورشدند که پیش بینی می‌شود این رقم در...

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، «محمد تقی هاشمی» سرپرست اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی برگزار شد، گفت:در خراسان رضوی بین 21 تا 25 دستگاه دولتی، متولی خدمت رسانی در خصوص اربعین هستند.

سرپرست اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی افزود:کمیته‌های ستاد مردمی اربعین با این دستگاه‌ها در راستای تسهیل کار برای زائران اربعین در ارتباط هستند.

وی اظهار کرد: بنا به آمار سال گذشته 33 هزار و 238 نفر تبعه خارجی از مرز دوغارون به عنوان زائر اربعین وارد کشورشدند و زائران مقیم در کشور هم 12 هزار و 916 نفر بوده است.

هاشمی ضمن پیش بینی افزایش 30 تا 40 درصدی آمار زائران تبعه خارجی ورودی به کشور، برای مراسم اربعین در سال جاری خاطر نشان کرد: تاریخ ثبت نام زائران مقیم در کشور برای اربعین از 25 شهریور ماه سال جاری تا 20 مهرماه ادامه دارد.

سرپرست اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: تا کنون 10 هزار و 557 نفر از اتباع مقیم در کشور برای راهپیمایی اربعین ثبت نام کردند.

وی اظهار کرد: از جمله تسهیلاتی که برای اتباع خارجی در نظر گرفته شده است صدور ویزای دو بار ورود به کشور است که امر برگشت از سفر به ایران را تسهیل می‌کند.

هاشمی با اشاره به وجود دفاتری از سوی سازمان حج و زیارت استان برای اخذ ویزای سفر با کمترین هزینه و در کمترین زمان برای اتباع خارجی گفت: برای آن دسته از اتباعی که دارای پاسپورت الکترونیکی هستند قول مساعدت‌هایی از سوی کشور عراق و ناجا برای اخذ ویزای رایگان داده شده است.

سرپرست اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: تعداد گیت‌های ورودی و خروجی در مرزهای دوغارون در سال جاری افزایش یافته است و امر انتقال زائران با 6 گیت ورودی در دو سالن مجزا انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در کل کشور 20 موکب برای راهپیمایی اربعین دایر می‌شود که 10 موکب آن در استان خراسان رضوی و در مسیر تردد اتباع خارجی است، چهار موکب هم در کربلا و کاظمین مخصوص اتباع خارجی خدمت رسانی می‌کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود 50 هزار تبعه افغان برای اربعین وارد کشور شوند، گفت: پیش بینی می‌کنیم 50 هزار نفر تبعه پاکستانی نیز از مرز میرجاوه به مشهد بیایند و راهی کربلا شوند.

سرپرست اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: مرز پیش بینی شده برای خروج زائران تبعه خارجی مرز شلمچه است و توصیه ما این است که زائران عزیز برای تسهیل در کار خروج از کشور از این مرز تردد کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص جلوگیری از صدور ویزای تقلبی برای زائران اتباع خارجی که در سال گذشته اتفاق افتاده بود گفت: ما با همکاری حج و زیارت در کشور افغانستان به مردم اعلام کردیم که برای اخذ ویزای معتبرعراق با کمترین هزینه به دفاتر معتبر مراجعه کنند، همچنین در خود مشهد هم دفاتری برای دادن ویزای عراق به اتباع خارجی دایر است.

هاشمی ادامه داد:همچنین اگر احتمالا باز هم موردی از ویزای تقلبی در مرز مشاهده شد با هماهنگی‌هایی که با ناجا و کشور عراق صورت گرفته است، در صدد این هستیم که مشکلات آن دسته از زائران عزیز را هم در مرز حل کنیم.

سرپرست اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اینکه چه تعدادی از تبعه در استان مشمول مصوبه جدید شورای نگهبان در خصوص زنانی که با تبعه خارجی ازدواج کردند می‌شوند، اظهار کرد:طبق آماری که ما داریم بیش از 50 هزار نفر از همسران و مادران در استان ما شامل این مصوبه می‌شوند.

وی اظهار کرد: اتباعی که مجاز به ثبت نام برای حضور در مراسم اربعین از طریق کشور ما هستند، باید دارای کارت آمایش، هویت معتبر یا دارنده گذرنامه غیر الکترونیک و دارای اقامت معتبر یا دارنده دفترچه اقامت معتبر باشند که با مراجعه به دفاتر کفالت می‌توانند ثبت نام کنند.

/انتهای پیام/

پیش‌بینی ورود 50 هزار زوار افغان برای اربعین| 20 موکب برای پذیرایی در ایران آماده می‌شود
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیگر نمی‌توانم با شوهر بچه‌ ننه ام زندگی کنم / طلاق می‌گیرم + گفتگو