فعالیت شهرداری معنوی چذابه آغاز شد


فعالیت شهرداری معنوی چذابه آغاز شد

اهواز - ایرنا - شهرداری معنوی چذابه به منظور ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی از روز جمعه فعالیت خود را آغاز کرد.

شهردار معنوی چذابه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گذرگاه رسمی و بین المللی چذابه گفت: شهرداری چذابه در زمینه جا به جایی زائران اربعین حسینی، نظافت هر ۲ پایانه چذابه و شیب عراق، نظافت و نگهداری سرویس های بهداشتی، حمل و دفع پسماند، تفکیک بهداشتی زباله، نصب بنرهای شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم و توزیع محصولات فرهنگی و مذهبی بین زائران فعالیت خواهد کرد.
محمد رستم منش افزود: خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی تا بازگشت کامل آنان از عراق و تا هر زمان که نیاز باشد ادامه می یابد.
شهردار معنوی چذابه افزود: بخش مهمی از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری و همچنین نیروی انسانی مورد نیازشهرداری معنوی چذابه ، از شهرداری کلانشهر اهواز تامین شده است.
وی آمادگی شهرداری معنوی چذابه را برای دریافت پیشنهادها و انتقادهای زائران اربعین به منظور رفع نواقص و ارایه خدمت بهتر به زائران اعلام کرد.
رستم منش چندی پیش با حکم غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به سمت شهردار معنوی چذابه منصوب شد.
این سومین سال متوالی است که رستم منش از سوی استاندار خوزستان به این سمت منصوب می شود.
به گزارش ایرنا حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و در چند روز مانده به روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و یاران و اصحاب بزرگوار آن حضرت ، به اوج خود خواهد رسید.
اربعین پارسال ۲۳۶هزار زائر از پایانه چذابه و ۵۳۵هزار زائر ایرانی و خارجی از شلمچه به شهرهای مقدس عراق عزیمت کردند.
پیش بینی شده با حذف روادید برای زائران ایرانی اربعین حسینی ، شمار مشتاقان به زیارت حرم حضرت سید الشهدا علیه السلام ، از چهار مرزی و رسمی خسروی در استان کرمانشاه ، مهران در استان ایلام و چذابه و شلمچه در استان خوزستان از ۲ میلیون نفر پارسال به سه میلیون نفر در اربعین امسال برسد.
طبق تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ، ۲۷مهرماه روز اربعین حسینی است. در عراق نیز همین روز ، اربعین است.
۶۰۶۵ /۶۰۶۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !