موج حجاب خواهی در غرب، پروپاگاندای رسانه‌های غربی علیه اسلام را به هم می‌ریزد


موج حجاب خواهی در غرب، پروپاگاندای رسانه‌های غربی علیه اسلام را به هم می‌ریزد

رسانه‌های غرب می‌کوشند با هجمه تبلیغاتی و برچسب زدن به اعتقادات افرادی که با اهدافشان در تضاد است آنها را در سطح منفورین افکار عمومی قرار دهند.

موج حجاب خواهی در غرب، پروپاگاندای رسانه‌های غربی علیه اسلام را به هم می‌ریزدبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تمدن غرب همه چیز را تقلیل می‌دهد. تقلیل جهان به ریاضی، تقلیل روح به روان، تقلیل دانش به علم تجربی، تقلیل فلسفه به تحلیل زبانی، تقلیل انسان به غرایز، تقلیل غریزه جنسی به رابطه جنسی و تقلیل زن به کالای اقتصادی. زن غرب بایستی تبدیل به عنصر مفید سرمایه داری و صنعتی شود؛ بنابراین زن صنعتی و سرمایه داری فقط به جسم بی روح خود می‌پردازد؛ او فقط صورتی است که بایستی برای ایجاد هیجان، غرایز و خودنمایی نقش بازی کند و همه اینها برای این است که تقاضای کالای اقتصادی افزایش یابد تا جامعه سرمایه داری و صنعتی دچار رکود که دشمن آن است، نشود.

آنچه در بالا ذکر شد، بخشی از نقدی بر دیدگاه غرب نسبت به جنس زن است که در مقدمه کتابی با مضمون زن و حجاب در جوامع غربی آمده است. تعریفی جامع از نگاه ابزاری به زن برای رسیدن به سودهای اقتصادی فراوان که حاصلش تنها تقلیل منزلت زن از عرش به فرش است تا جایی که برهنگی تبدیل به یک ارزش و شاید بتوان گفت به غلط پله‌ای برای پیشرفت او شده است؛ این در حالی است که با نگاهی به تاریخ غرب در عرصه پوشش درمی‌یابیم که این عرصه هم از فراز و فرود فکری و اجتماعی مصون نمانده است. زمانی که تفکر مسیحی بر غرب احاطه داشت بر کوس ریاضت و پرهیز جنسی می‌کوفت و زمانی که دست و پای خود را از قید و بند تفکر مسیحی باز کرد مروج اختلاط جنسی و برهنگی در جامعه شد.

تعیین استانداردهای زیبایی اندام، لباس و آرایش از طریق ستاره‌های هالیوود

آنچه امروزه نسبت به جایگاه زن در کشورهای غربی جا انداخته‌اند، دفاع از حقوق مدنی وی است. بسیاری از زنان در سراسر دنیا، کشورهای آمریکایی و اروپایی را الگوی خود قرار داده و با قیاس آن با کشور خود، دچار سرخوردگی می‌شوند. در تصور آنها کشورهای اسلامی مانند ایران با اعمال محدودیت‌های پوششی، فرصت پیشرفت را از زنان می‌گیرند. به عبارت بهتر حجاب که آنها از آن به عنوان یک عامل اجباری یاد می‌کنند دست و پا گیر بوده و مانع حضورشان در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی می‌شود. اما باید دید واقعیت همین است یا پشت این ظاهر خوش رنگ و لعاب و جذاب، چه چیزی نهفته است.

در دوره جدید، لباس از وسیله‌ای برای پوشش فراتر رفته و به عنوان ابزاری برای آرایش تبدیل شده است؛ به صورتی که رنگ‌ها و طرح‌های لباس بیش از گذشته به افزایش جذابیت‌های جنسی زنان منجر شده است. امروزه استاندارد‌های زیبایی اندام، لباس و آرایش از طریق ستاره‌های هالیوود و مسابقه‌های گوناگون تعیین و درباره آن‌ها جار و جنجال به پا می‌شود تا سایر جنبه‌های شخصیتی زن در رده‌های زیرین و نزدیک به نابودی قرار گیرد. امروز به مدد گسترش فضای مجازی و روی کار آمدن شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و دسترسی آسان به صفحات تبلیغاتی، برخی دختران جوان درگیر جاذبه‌های کاذب این فضا شد‌ه و قدم در مسیری گذاشته‌اند که آن‌ها را به سمت تجاری شدن سوق می‌دهد.

ادبیات نسل جدید متاثر از فرهنگ مدرنیزه شده، سرشار از مسائل جنسی است

بیراه نیست اگر بگوییم آنچه هم اکنون در سینمای غرب عرضه می‌شود، الگوی بسیاری از جوانان شده است. نگاهی کوتاه از این رهگذر می‌تواند به وضوح فرهنگ زننده‌ای را به رخ بکشد که آن را با صفت مدرن می‌شناسند؛ فرهنگ نوپایی که جامعه را به سمت و سویی می‌برد که دانشگاه‌ها توزیع کننده وسائل پیشگیری از بارداری در میان دانشجویان شده و والدین، آن‌ها را به از دست دادن پاکدامنی ترغیب می‌کنند. ادبیات نسل جدید متاثر از فرهنگ مدرنیزه شده، سرشار از مسائل جنسی است. در واقع مسائل جنسی در همه جا حضور دارد چرا که سرمایه داری مبتنی بر مصرف و لذت بیشتر برای شکل دادن به ذوق و سلیقه مخاطبان با تمام توان به میدان آمده است.

حقیقت این است که زنان اروپایی و غربی امروز در برابر هجمه بی‌عفتی‌ها و نابودی ارزش‌ها به جایی رسیده‌اند که حجاب و داشتن حریم را امنیت می‌دانند و تلاش می‌کنند تا آن هویت اصلی‌شان را که چنین بی سرو صدا و در هاله‌ای از سکوت از آن‌ها گرفته شده است؛ دوباره برگردانند. برای مثال امروز کشوری همچون اسپانیا که غرق در تمدن مدرن است، با ساخت هتل‌های مخصوص بانوان و تفکیک حریم زنان از مردان با شعار امنیت و آرامش، نمای دیگری از پیشرفت را به دنیا نشان می‌دهد، فرهنگی که قرن‌ها است در ایران زمین وجود دارد، اما همواره به دستمایه‌ای برای تخریب جمهوری اسلام از سوی عده‌ای غربزده تبدیل شده است.

موج حجاب خواهی در غرب، پروپاگاندای رسانه‌های غربی علیه اسلام را به هم می‌ریزد

موج حجاب خواهی در غرب، پروپاگاندای رسانه‌های غربی علیه اسلام را به هم می‌ریزد

موج حجاب خواهی در غرب، پروپاگاندای رسانه‌های غربی علیه اسلام را به هم می‌ریزد

سخن پایانی

رسانه‌های غرب می‌کوشند با هجمه‌ تبلیغاتی و برچسب زدن به اعتقادات افرادی که با اهدافشان در تضاد هستند، آنها را در سطح منفورین افکار عمومی قرار دهند تا از این طریق جامعه را با سیاست‌های خود همراه کنند. اما دختران گروه مد ناب با این حربه فریب نخواهند خورد زیرا به این یقین قلبی رسیده‌اند که آنهایی که با شنیدن حرف‌هایی مغایر با باور خودشان فریاد طالبان سر می‌دهند در واقع خودشان طالبان هستند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری