پدافند غیرعامل با همکاری تمامی دستگاه‌ها محقق می‌‍شود


پدافند غیرعامل با همکاری تمامی دستگاه‌ها محقق می‌‍شود

بوشهر-ایرنا- استاندار بوشهر گفت: برای تحقق پدافند غیرعامل برای حفاظت از سرمایه‌گذاری‌های عظیم صورت گرفته در سطح استان باید تمامی امکانات بخش‌های مختلف در کنار یکدیگر قرار گیرند.

عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست شورای پدافندغیرعامل استان بوشهر افزود: در این ارتباط باید دستگاه‌های ذیربط برای تهیه اطلاعات مورد نیاز طرح پدافند غیرعامل استان همکاری لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: در مسیر تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان بوشهر یک سری اشکال‌ها وجود دارد که باید نسبت به رفع آنها با مشارکت بین دستگاهی چاره‌اندیشی شود.

گراوند گفت: بوشهر با توجه به امکانات و تاسیساتی که در جنوب تا شمال خود دارد استانی استثنایی در حوزه پدافند غیرعامل است.

وی تاکید کرد: در این ارتباط با توجه به حجم بالای سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته دراین استان باید در قالب طرح پدافند غیرعامل حفاظت از این تاسیسات و جوامع پیرامونی بخوبی صورت گیرد.

استاندار بوشهر ادامه داد: پدافند غیرعامل در مناطق حساس استان باید با هماهنگی و همراهی فرمانداران مد نظر قرار بگیرد و در این حوزه مسائل مدنظر آنها ویژه دیده شود.

گراوند اظهار داشت: در ارتباط با طرح جامع پدافند غیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس باید ظرفیت فرمانداران شهرستان‌های جنوبی بخوبی مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: پیوستگی بین طرح‌های مطالعاتی پدافند غیرعامل در نقاط مختلف استان بوشهر از جمله خارگ، مرکز استان، شهرستان‌ها و پارس جنوبی باید به طور جدی در دستور کار باشد.

گراوند در بخش دیگری گفت: تاکنون استان بوشهر حتی یک ژنراتور برق برای شرایط اضطراری نداشت ولی با تامین اعتبار صورت گرفته اقدام‌های خوبی در این زمینه آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه قطع شدن جریان برق قطعی آب را به دنبال داد وجود ژنراتورهای برق برای دستگاه‌های اجرایی در شرایط اضطراری حائز اهمیت ویژه‌ای است.

گراوند بیان کرد: ظرفیت و آمادگی استان برای شرایط بحران باید بخوبی ارزیابی شود تا برای زمان بروز بحران اقدام‌های احتمالی لازم پیش‌بینی شود.

۷۲۱۲/۶۰۴۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تفسیر و راز دیدن عدد 00:00 و زمان نفوذ فرشته ها در ایام هفته