2 هزار بشکه نفت سفید قاچاق در بازرگان کشف شد


2 هزار بشکه نفت سفید قاچاق در بازرگان کشف شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل گمرک بازرگان گفت: با تلاش و هوشیاری ماموران این گمرک 2 هزار بشکه نفت سفید کشف و ضبط و 22 دستگاه کامیون نیز به دلیل حمل این میزان سوخت توقیف شد.

صادق نامدار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این محموله با عنوان «تینر» بارگیری و اظهار شده بود، افزود: پس از نمونه‌برداری و ارسال به کارگروه تخصصی مشخص شدکه مواد موجود در داخل بشکه‌ها «نفت سفید» است.

وی مقدار تقریبی مواد نفتی کشف شده در این گمرک را ۴۵۰ هزار لیتر با ۳۸ تن وزن اعلام کرد و افزود: ارزش این کشفیات ۲۲ میلیارد ریال بوده و در این خصوص ۲ نفر به عنوان متهم دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

بر اساس اعلام «نامدار» این بزرگترین محموله قاچاق مواد سوختی در شمال‌غرب کشور است که در این گمرک از قاچاقچیان کشف و ضبط شد و از گمرکات داخلی کشورمان به مقصد کشور ترکیه بارگیری شده بود.

گمرک بازرگان و شهرستان ماکو در مجاورت کشورهای ترکیه قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه ۱۳۰ کیلومتر است.

این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی تاسیس شد و تنها مرز بین‌المللی بین ۲ کشور ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است.

۷۱۳۲/۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری از برخورد ماشین شاسی بلند با گله گوسفندان