نخستین کانون خلاقیت و نوآوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بهره‌برداری شد


نخستین کانون خلاقیت و نوآوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بهره‌برداری شد

همدان- ایرنا- نخستین کانون خلاقیت و نوآوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ظهر امروز /پنجشنبه/ با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در همدان به بهره برداری رسید.

رئیس کانون خلاقیت و نوآوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای همدان در این آیین گفت: این مرکز در فضایی به مساحت ۶۲۰ متر مربع و با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال در دانشکده فنی‌وحرفه ای شهید مفتح راه اندازی شده است.

رحیم دائمی‌مژدهی افزود: مساحت نخستین کانون خلاقیت و نوآوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در فازهای بعدی به یک‌هزار و ۲۰۰ متر مربع افزایش می‌یابد.

وی اظهار داشت: این مرکز خدمات خود را در دو بخش دانشجویی و صنعت ارائه می‌دهد.

دائمی‌مژدهی عنوان کرد: دانشجویانی که دارای ایده هستند پس از شرکت در رتبه‌بندی استارت‌آپ‌ها، در صورت کسب رتبه، ایده خود را وارد این مرکز رشد می‌کنند.

وی ادامه داد: ایده دانشجویان در این مرکز حمایت می‌شود و با ارائه شیوه‌های دانش‌بنیان، ایده‌ها تجاری‌سازی می‌شوند.

رئیس کانون خلاقیت و نوآوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای همدان اضافه کرد: در بخش دیگر، صنعت‌گرانی که از بخش خصوصی به این مرکز مراجعه می‌کنند، برای توسعه صنعت خود، مورد حمایت مشاوران و محققان این مرکز رشد قرار می‌گیرند.

وی افزود: ۸۰ درصد فعالیت این مرکز به ایده‌های دانش‌بنیان دانشجویان و ۲۰ درصت نیز به توسعه صنعت در بخش خصوصی اختصاص یافته است.

دائمی‌مژدهی با بیان اینکه این مرکز با هدف توسعه صنعت و تولید راه‌اندازی شده است، افزود: این مرکز با همکاری پارک علم و فناوری استان، با استفاده از علم و دانش، علاوه بر فراهم کردن زمینه‌های تولید، کمک زیادی به اشتغال‌زایی برای دانشجویان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای می‌کند.

وی اظهار داشت: با بهره‌برداری از این مرکز، تعداد مراکز رشد دانشگاه‌های دولتی همدان به سه مرکز افزایش یافت.

رئیس کانون خلاقیت و نوآوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای همدان عنوان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای همدان، سه دانشکده در شهر همدان، ۲ دانشکده در ملایر و یک دانشکده در نهاوند دارد.

وی افزود: نزدیک به ۶ هزار دانشجو در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای همدان تحصیلات تکمیلی را فرامی‌گیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید