هفت‌خوان دستگاه‌های اجرایی سرمایه‌گذاران را ناامید می‌کند


هفت‌خوان دستگاه‌های اجرایی سرمایه‌گذاران را ناامید می‌کند

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: هفت‌خوانی که دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها پیش روی سرمایه‌گذاران برای فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی می‌گذارند، آنها را دلسرد و ناامید کرده است.


به گزارش ایسنا، سیدناصر عتباتی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استانداری اردبیل اظهار کرد: دستگاه قضائی قدرتمندانه و باانگیزه در کنار سرمایه‌گذاران و کارآفرینان قرار دارد و در حقیقت به ملجا و پناهگاه بخش خصوصی تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه سرکشی از واحدهای تولیدی و صنعتی به عنوان یک رویکرد جدید مورد توجه دستگاه قضاست، خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا تبعات منفی بیکاری و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن را به حداقل برسانیم تا در یک فضای سالم تولیدی و اقتصادی فعالیت‌ها به بهترین شکل و در مسیر توانمندسازی اقتصاد استان به پیش برود.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: ما در کنار برگزاری جلسات رفع موانع تولید و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی سعی می‌کنیم تا به صورت مرتب جلسات حمایت قضایی را در دادگستری برگزار کنیم که در نیمه اول امسال 8 جلسه مفصل با همین محوریت برگزار شده است.
عتباتی ادامه داد: در این جلسات مشکلات 30 واحد تولیدی بررسی شده که جای دارد از مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در حمایت و همراهی از بخش خصوصی قدردانی کنیم، ولی همچنان امیدواریم این حمایت‌ها شکل عملیاتی به خود گرفته و از احضار مدیران واحدهای تولیدی در بحث شکایت کارگران جلوگیری شود.
وی تصریح کرد: با تاکید رئیس قوه قضائیه سعی بر این است تا از طولانی شدن صدور مجوزها و پیچیدگی نظام بروکراسی کاسته شده و به نوعی هفت‌خوان صدور مجوزها که اسباب دلسردی و ناامیدی سرمایه‌گذاران را رقم زده است، به حداقل برسد.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در کنار این حمایت‌های مالی مبارزه جدی و بی‌امان با قاچاق کالا ادامه دارد و تلاش بر این است تا با اخلالگران حوزه اقتصادی و آنهایی که چوب لای چرخ تولید می‌گذارند برخورد شده و به نوعی حرکت‌های حمایتی از سرمایه‌گذاران فراهم آید.
عتباتی اظهار کرد: باید تصمیم‌گیری‌های مدیریتی در حمایت از سرمایه‌گذاران بدون ملاحظه سیاسی، حزبی و حاشیه‌ای انجام شود تابتوانیم در یک جهاد مقدس رونق تولید با تمام شرایط فراهم شده زمینه‌سازی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: از مدیران بانک‌های عامل نیز انتظار می‌رود در همراهی سرمایه‌گذاران با افزایش اختیارات استانی به نحوی عمل کنند تا پرداخت منابع بانکی تسهیل شده و در این زمینه سرمایه‌گذاران در مسیر بانک و دستگاه‌های اجرایی برای انجام فعالیت‌های اقتصادی با مشکلی روبرو نشوند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !