توزیع 9 هزار و 600 کلاه ایمنی رایگان در بین موتورسواران استان اردبیل


توزیع 9 هزار و 600 کلاه ایمنی رایگان در بین موتورسواران استان اردبیل

اردبیل - ایرنا - معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل از توزیع 9 هزار و 600 عدد کلاه ایمنی رایگان دربین موتورسواران این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، رضا شیرین‌زاده روز یکشنبه به خبرنگاران افزود: این طرح که از سال ۹۱ آغاز شده در قالب همایش‌های آموزشی و توزیع اقلام ایمنی در مناطق مختلف استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۳۶ همایش آموزشی برای کاربران آسیب پذیر جاده‌ای برگزار شده است، اظهار داشت: اجرای طرح ایمنی راکبان موتورسواران، برگزاری دوره‌های آموزشی، اهدای کلاه ایمنی و شبرنگ‌های مخصوص، چراغ قوه و کپسول آتش‌نشانی از الویت های راهداری است.

او با اشاره به اینکه عدم استفاده از کلاه ایمنی در بیشتر تصادفات منجر به فوت شده و گاهی نیز هزینه‌های بسیاری را برای خانواده ها تحمیل کرده است، افزود: با اجرای طرح‌های ایمنی میزان تلفات موتورسواران استان در ۶ ماه گذشته کاهش یافته است.

شیرین زاده ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها و آموزش عابران پیاده را از دیگر اقدامات این اداره کل در جهت ارتقای ایمنی شهروندان برشمرد و گفت: هدف از اجرای این اقدام فرهنگی، تشویق و ترغیب موتورسیکلت‌سواران به رعایت قانون و مقررات و استفاده منظم از کلاه ایمنی در ایام محتلف سال است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل عدم استفاده از کلاه ایمنی، استفاده ناصحیح از موتور و انجام حرکت نمایشی، حمل موتور دیگر، استفاده از موتور در پیاده‌رو و حرکت در خلاف جهت را از عمده تخلفات موتورسواران عنوان کرد و افزود: بیشتر تصادفات و فوتی‌ها به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات و عدم استفاده از کلاه ایمنی در اثر ضربه به سر بوده است.

۶۱۳۰/۶۰۱۶


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص و خوانندگی صحرا اسداللهی ! / یکی جلوی خانم بازیگر رو بگیره !