برای باردار شدن، بهترین پوزیشن های زناشویی کدامند؟


برای باردار شدن، بهترین پوزیشن های زناشویی کدامند؟

پوزیشن‌های انتخابی در رابطه زناشویی، در میزان لذت، افزایش شانس بارداری و مواردی از این دست تاثیرگذار هستند.

پوزیشن‌های انتخابی در رابطه جنسی، در میزان لذت جنسی، افزایش شانس بارداری و مواردی از این دست تاثیرگذار هستند؛ برای مثال انتخاب پوزیشن‌های مناسب برای تحریک نقطه جی باعث کسب لذت بیشتر طرفین در رابطه جنسی خواهد شد. در این میان بسیاری از افراد نیز به دنبال یافتن بهترین پوزیشن برای بارداری هستند که باید اشاره داشت که پوزیشن به تنهایی تأثیر خیلی زیادی روی بارداری ندارد و تنها استفاده از پوزیشن‌هایی که دخول را عمیق‌تر می‌کنند، شانس بارداری را بالا می‌برند. با این حال هنگامی که قصد باردار شدن دارید، توصیه می‌شود که از پوزیشن‌های مطمئن‌تر استفاده کنید.

آیا نوع پوزیشن در بارداری تاثیر دارد؟
احتمالا شما متن‌ها و مطالب فراوانی در مورد بهترین پوزیشن رابطه جنسی که می‌تواند احتمال باردار شدن را برای بانوان افزایش دهد را مطالعه کرده‌اید. اما تمامی این مطالب، در حد و اندازه‌ “توصیه” است و هیچ سند و تحقیق علمی معتبری که تأثیر این پوزیشن‌ها را بر سرعت باردار شدن تائید کرده باشد، وجود ندارد. البته در موارد بسیار جزئی، رحم برخی از زنان در حالتی قرار گرفته است که یک پوزیشن به خصوص در زمان برقراری رابطه زناشویی، می‌تواند بر روند باردار شدن او تأثیر داشته باشد. ولی در بیشتر موارد، برای دیگر خانم‌ها، با وضعیت رحم معمولی، تفاوت چندانی ندارد که رابطه زناشویی آن‌ها در چه پوزیشنی انجام شده باشد.
به طور کلی باید اشاره داشت که پوزیشن‌هایی که در جهت جاذبه زمین باشند، (مانند پوزیشن‌های نشسته) می‌توانند تا حدودی در رسیدن اسپرم‌ها به رحم تداخل ایجاد کنند. البته فراموش نکنید که امکان بارداری در هر پوزیشنی وجود دارد. (ایستاده، نشسته و خوابیده) اما با توجه به قوانین گرانش زمین، می‌توان این‌گونه برداشت کرد که در حالت‌های نشسته، ایستاده و یا پوزیشن‌هایی که زن در بالای مرد قرار می‌گیرد، مایع منی و در نتیجه اسپرم‌ها، برای رسیدن به دهانه رحم، مسیر سخت‌تری را در پیش دارند.

بهترین پوزیشن برای بارداری
حالت برقراری رابطه جنسی به صورت سنتی (صورت به صورت)، بهترین پوزیشن برای بارداری است؛ زمانی که زن به پشت خوابیده است، مجرای واژن او به سمت پایین است و رفتن اسپرم به درون آن و عبور از گردنه رحم و وارد شدن به رحم آسان‌تر انجام می‌شود. یکی دیگر از مزایای برقراری رابطه جنسی در این پوزیشن، این است که این امکان را مهیا می‌کند که آلت مرد عمیق‌تر وارد واژن زن شده و اسپرم پس از انزال به صورت مستقیم وارد گردنه رحم شود.
همچنین شایان ذکر است که انجام دادن این پوزیشن آسان بوده و تماس دو بدن در آن بهتر صورت می‌پذیرد. همچنین در این پوزیشن دو طرف رو در روی یکدیگر هستند و در طول رابطه می‌توانند همدیگر را بوسیده یا در آغوش گیرند. در این حالت زن می‌تواند آزادانه حرکت کند و مرد می‌تواند با بلند کردن خود با دست‌هایش یا بالا کشیدن بدنش با استفاده از زانوهایش، بخشی از وزن خود را از روی زن بردارد. باید اشاره داشت که این حالت تحریک پذیری بالایی را نیز برای هر دو طرف به همراه خواهد داشت.

آموزش پوزیشن صورت به صورت
در این پوزیشن که رایج‌ترین شیوه برقراری رابطه جنسی است، زن در زیر و مرد در رو قرار می‌گیرد. زن پاها را باز می‌کند و مرد بین پاهای زن قرار گرفته و آلت تناسلی خود را وارد واژن می‌کند و عمل جنسی برقرار می‌شود. در این پوزیشن زن نسبتا بیشتر تحریک می‌شود و در مقابل، مرد تحریک کمتری را تجربه خواهد کرد و هر دو طرف در فاصله زمانی اندکی از یکدیگر به اوج لذت جنسی می‌رسند.
در این پوزشیشن، مرد می‌بایست به دقت آلت تناسلی خود را وارد واژن یا مجرای تناسلی زن کند. هنگام تحریک نیز مرد باید آرامش را حفظ کرده و از تحریک شدید و یا فشار زیاد خودداری کند و فرصت دهد زن میزان شدت تحریک را تعیین کرده و با حرکات خود به رابطه کمک کند.

معرفی سایر پوزیشن های موثر برای بارداری
در صورتی که تمایل دارید برای باردار شدن، به نوع رابطه خود نیز تنوع ببخشید، می‌توانید پوزیشن‌های زیر را نیز تجربه کنید.
۱. پوزیشن خوابیدن به پهلو
خوابیدن هر دو طرف به پهلو در کنار یکدیگر، یکی از پوزیشن‌های مناسب برای زوج‌هایی است که یکی از آن‌ها اضافه‌وزن یا کمردرد دارد. این پوزیشن را می‌توانید هم به حالت رو به رو و هم به صورتی که مرد از پشت زن را در آغوش گرفتخ و آلت خود را از پشت وارد واژن زن می‌کند، انجام دهید.
۲. پوزیشن دخول از پشت
دخول از پشت به صورتی است که مرد از پشت آلت تناسلی خود را وارد واژن زن می‌کند. در این حالت زن می‌تواند هم روی شکم دراز بکشد و هم روی زمین زانو بزند و یا به پهلو دراز بکشد، سپس مرد پشت زن ایستاده یا او نیز زانو بزند. این پوزیشن نیز سبب می‌شود که اسپرم در گردنه رخم ذخیره شود و شانس بارداری را افزایش دهد.

نکات تکمیلی
در به کار بردن هر یک از پوزیشن‌ها، بعد از انزال، زن می‌تواند هم روی شکم ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بخوابد یا به پشت برگردد و با بالا نگه داشتن لگن خود، استراحت کند.
در صورتی که قصد دارید باردار شوید، هرگز بعد از رابطه جنسی از دوش واژن استفاده نکنید. دوش واژن موجب تغییر اسیدیته واژن می‌شود. این مسئله در طول عمر اسپرم تأثیر منفی دارد و به علاوه استفاده از دوش واژن موجب شسته شدن مایع منی شده و احتمال بارداری را کم می‌کند. مایع منی در حرکت کردن اسپرم‌ها به سمت تخمک تاثیرگذار است.
زمانی که برای باردار شدن رابطه برقرار می‌کنید، تلاش کنید با این موضوع مثل یک رابطه جنسی عادی برخورد کنید و از رابطه خود لذت ببرید و از عشق ورزیدن به همسر خود غافل نشوید.
به ارگاسم رسیدن یا نرسیدن زن در حین رابطه جنسی، تاثیر آنچنانی روی بارداری زن و همچنین جنسیت نوزاد ندارد.
تعداد دفعات و میزان به طول انجامیدن رابطه جنسی، عاملی موثر در بارداری نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال