کاهش جمعیت تحت پوشش کمیته امداد با ایجاد اشتغال پایدار


کاهش جمعیت تحت پوشش کمیته امداد با ایجاد اشتغال پایدار

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل گفت: اقدام کمیته امداد در راستای توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای خانواده‌های تحت پوشش قطعا آمار این افراد را در این نهاد حمایتی کاهش خواهد داد.

یعقوب هاشمی در نشست اعضای شورای اسلامی استان اردبیل با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: کمیته امداد به عنوان یک نهاد اجتماعی و مدنی می‌تواند در راستای توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش اقدام عملی انجام دهد که در این راستا اعطای تسهیلات با نرخ سود چهار درصد یکی از اقدامات عملیاتی در کاهش جمعیت تحت پوشش کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه اعطای تسهیلات و وام‌های کم بهره می‌تواند وابستگی خانواده‌ها را به نهادهای حمایتی به ویژه کمیته امداد و بهزیستی کمرنگ کرده و در کنار آن خانواده‌ها نیز به استقلال مالی می‌رسند، خاطرنشان کرد: هدایت صحیح این وام‌های کم بهره و نظارت بر نحوه اعطای آنها اصل اساسی است که کمیته امداد باید به آن توجهی ویژه داشته باشد.

هاشمی همچنین با بیان اینکه شوراهای شهر و شهرداری‌ها در احداث بنا و صدور پروانه‌های ساخت و ساز برای افراد تحت پوشش کمیته امداد با اغماض و اعمال تخفیفات برخورد کرده و منافع این افراد در نظر گرفته می‌شود، گفت: اعمال تخفیفات ویژه در صدور پروانه برای این افراد در نظر گرفته می‌شود تا علاوه بر کمک در بازسازی مساکن نیازمندان باری از دوش کمیته امداد نیز برداشته شود.

وی اضافه کرد: تیم‌های حمایتی هم در شورا و هم در شهرداری‌ها با دست باز و روی گشاده از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد حمایت می‌کند و به طور قطع شورای شهر و شهرداری‌ها به عنوان یک نهاد مردمی تا حد امکان در تعامل و همراهی با کمیته امداد کوتاهی نخواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل همچنین گفت: با تعاملی که با مدیر کل کمیته امداد داشتیم آمادگی خود را برای بکارگیری افراد تحت پوشش کمیته امداد و معرفی آنها در شرکت‌ها و شهرداری‌های استان اعلام می‌کنیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: هر فردی از کمیته امداد که در زیرمجموعه شورا و شهرداری به کار گرفته شود، کمیته امداد ۲۴ ماه بیمه آن را به صورت رایگان پرداخت می‌کند که این یک امتیاز برای افراد تحت پوشش کمیته امداد محسوب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل به فعالیت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: این ستاد می‌تواند با اختیارات و منابعی که در دست دارد گره‌گشای بسیاری از مشکلات شهری و به ویژه تاسیس مکان‌های مناسب برای فعالیت‌های اجتماعی و مدنی باشد که ضروری است اعضای شورای شهر با شناسایی مکان‌های بلااستفاده و بلاتکلیف که تعیین تکلیف نسبت به معرفی آنها به ستاد فرمان اجرایی فرمان امام (ره) اقدام کنند.

هاشمی بیان کرد: هرچند فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در اردبیل برای مردم شناسانده نشده و مردم آگاهی کامل از وظایف این ستاد ندارد، اما ضروری است با عنایت ویژه به وضعیت شوراها و شهرهای کم‌برخوردار با آنچه که در توان دارد، در کمک‌رسانی به این نهادهای مدنی کوتاهی نکند.

وی ادامه داد: قطعا زمین‌های بزرگی که بعد از انقلاب و به حالت بلاتکلیفی به حال خود رها شده‌اند، می‌تواند منبع درآمدی برای استان‌ها قرارگیرد که انتظار می‌رود ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان اردبیل این ساختمان‌ها را در اختیار شورا و شهرداری قرار دهد تا در راستای کارهای عام المنفعه بکارگیری شوند.

هاشمی از اعضای شورای اسلامی استان اردبیل به ویژه در شهرستان‌ها خواست؛ تا با انعاکس‌های نیازمندی‌های خود و اعلام آن به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در اردبیل بتوانند گامی موثر در راستای کاهش این نیازمندی‌ها بردارند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای ستاد اجرایی فرمان امام باید با حضور در شهرستان‌ها نسبت به احصای این نیازها اقدام کنند، گفت: ضروری است تا مدیر کل کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام در جلساتی مستقل حاضر شده و نسبت به رفع مشکلات آنان از نزدیک اقدام کنند.

هاشمی بیان کرد: انتظار داریم عایدی این ستاد در اردبیل به صورت عادلانه در بین شهرستان‌ها توزیع شده تا از خروج این سرمایه‌ها از استان جلوگیری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سخنگوی نیروهای مسلح: دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم