خطر شکستگی لگن با مصرف هم‌زمان ویتامین‌ ب 6 و 12


خطر شکستگی لگن با مصرف هم‌زمان ویتامین‌ ب 6 و 12
پژوهش های تازه پژوهشگران دانشگاه اسلو در نروژ نشان می دهد استفاده افراطی همزمان ویتامین های B- ۶ و B- ۱۲ خطر شکستگی لگن را تا ۵۰ درصد افزایش می دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری مدیکال نیوز، ویتامین ها برای سلامتی ضروری هستند؛ ولی استفاده بی رویه بعضی ویتامین ها زیان آور است. پژوهشگران معتقد هستند استفاده ناکافی یا اضافی تمام مواد معدنی و ویتامین ها مشکلاتی را برای سلامتی بهمراه دارد. از آنجا که مکمل های معدنی و ویتامین در سراسر جهان بسیا محبوب هستند، پژوهشگران به بررسی تأثیر ویتامین ها بر خطر شکستگی لگن پرداختند.

در این راستا ویتامین های دسته B، به خصوص B- ۶ و B- ۱۲ که در عملکرد بخش های مختلف بدن تأثیر فراوانی دارند مورد توجه قرار گرفتند. پژوهشگران با بررسی اطلاعات شش هزار و ۸۳۷ نفر متوجه شدند خطر شکستگی استخوان لگن در افرادی که بطور افراطی ویتامین های B- ۶ و B- ۱۲ استفاده می کنند بیش تر است.

این مطالعه با تمرکز بر داوطلبان زن نشان می دهد خطر شکستگی لگن در زنانی که بطور هم زمان از مقدار بالای این دو ویتامین استفاده می کنند، در قیاس با زنانی که استفاده متعادلی دارند، ۵۰ درصد بیش تر است. در ادامه آمده است استفاده افراطی این ویتامین ها معمولاً به وسیله مکمل ها روی می دهد و رژیم غذایی ویتامین ها را در حد متعادل در اختیار بدن قرار می دهد. این مطالعه بر استفاده افراطی هم زمان این دو ویتامین تأکید دارد. پژوهشگران تأثیر این ویتامین بر هورمون ها را دلیل این عوارض می پندارند.

نتیجه این مطالعه در نشریه JAMA Network Open منتشر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا