مطالعات تعیین حریم 735 کیلومتر از رودخانه‌های استان در حال انجام است


مطالعات تعیین حریم 735 کیلومتر از رودخانه‌های استان در حال انجام است

یاسوج - ایرنا - معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: مطالعات تعیین حد بستر و حریم 735 کیلومتر از رودخانه‌های استان از محل طرح ملی متمرکز مهندسی رودخانه در حال انجام است.

آرش مصلح روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکهزارو ۴۰۰ کیلومتر رودخانه و بیش از ۱۱هزار کیلومتر آبراهه و مسیل در سطح استان وجود دارد که مطالعات تعیین حد بستر و حریم ۷۳۵ کیلومتر از رودخانه های استان از محل طرح ملی متمرکز مهندسی رودخانه در حال اجرست.

وی مطالعات جامع سیل استان در سرشاخه‌های بشار، مارون و زهره، اجرای عملیات ساماندهی بخشی از رودخانه های استان به میزان حدود ۳۴ کیلومتر، مطالعه و شناسایی نقاط حادثه خیز در رودخانه های استان نیز از دیگر اقدامات این نهاد در راستای حفاظت از حریم رودخانه ها در سال جاری اعلام کرد.

مصلح با اشاره به آغاز آزادسازی حریم و بستر رودخانه بشار و تنگه مهریان از آبان ماه جاری بیان کرد: این طرح با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضا اجرای خواهد شد.

وی افزود: تاکنون ۹۰ هکتار از اراضی بستر رودخانه متعلق به دولت با همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی رفع تصرف شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای استان گفت: از دخل و تصرف در حریم رودخانه ها با بازرسی های مستمر بر اساس قانون جلوگیری می شود.

مصلح تصریح کرد: بر اساس قانون باید دستگاه‌های دولتی به ویژه شهرداری، دهیاری و بنیاد مسکن ، قبل از هرگونه احداث بنا و صدور مجوز ، موافقت شرکت آب منطقه ای را در قالب استعلام مهندسی رودخانه کسب کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!