3هزار واحد مسکن مهر هرمزگان تا پایان سال 98 تکمیل می‌شود


3هزار واحد مسکن مهر هرمزگان تا پایان سال 98 تکمیل می‌شود

بندرعباس- ایرنا- سه هزار واحد مسکن هرمزگان مربوط به تعاونی‌های مسکن مهر تا پایان سالجاری تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

استاندار هرمزگان گفت: از مجموع حدود ۵۳ هزار واحد مسکن مهر در این استان، تنها حدود ۶ هزار واحد آن باقی مانده که هم اکنون درحال تکمیل است.

فریدون همتی چهارشنبه شب در نشست شورای مسکن هرمزگان افزود: واحدهایی که مسوولیت آن بر عهده دولت بوده، تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

وی بیان داشت: رفع مشکلات واحدهای باقی مانده مسکن مهر که مربوط به تعاونی‌ها بوده نیز طبق برنامه‌ریزی و رایزنی با اداره کل راه وشهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان درحال انجام است.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: برخی از واحدهای مسکونی تعاونی‌ها نیازمند پرداخت سهم متقاضیان درهزینه آب وبرق و تکمیل محوطه سازی است که برای این کار پرداخت تسهیلات بانکی پیش بینی شده تا بتوانند سهم خود را پرداخت و درتکمیل واحدها تسریع شود.

۱۴ محله بافت فرسوده از تسهیلات ارزان قیمت استفاده کنند

استاندار هرمزگان به نوسازی بافت فرسوده اشاره کرد و از مردم محله چاهستانی‌ها و ۱۴ محله دارای بافت فرسوده دربندرعباس خواست تا از تسهیلات ارزان قیمت و تخفیف مناسب درنظر گرفته شده برای نوسازی واحد مسکونی خود استفاده کنند.

همتی بیان داشت: برخی از صاحبان ملک در محله چاهستانی‌ها با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت و تخفیف‌های درنظر گرفته شده در صدور هزینه پروانه ساخت، کار ساخت واحد مسکونی جدید خود را آغاز کرده‌اند.

وی یادآورشد: ایجاد امکانات و زیرساخت‌های مناسب به‌ویژه برای محله چاهستانی‌ها از جمله آب و برق مناسب، مجموعه فرهنگی، تفریحی، ورزشی و فضای سبز درنظر گرفته شده و تسریع در اجرای این برنامه‌ها به مشارکت وهمکاری مردم نیاز دارد.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: برای نوسازی بافت فرسوده در محله‌های «اسلام آباد» و «گِلکَنی» شهرداری بندرعباس و راه وشهرسازی طرح مشترکی درنظرگرفته‌اند که براساس آن در این محلات احداث یک بوستان مناسب و ساخت هزار واحد مسکونی جدید انجام می‌شود.

وی گفت: همچنین مردم می‌توانند با همکاری با توسعه گرها در راستای نوسازی واحدهای مسکونی خود اقدام کنند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فعالیت مراکز کانون پرورش فکری هرمزگان حضوری شد