وقف 100 میلیون تومانی در قاین ثبت شد


وقف 100 میلیون تومانی در قاین ثبت شد

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه قاین گفت: طی چند روز اخیر وقف  یک شبانه‌روز آب قنات روستای خسروی شهرستان قاین به ثبت رسید.

به گزارش ایسنا، علی رمضان پور، امروز 29 مهرماه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی چند روز اخیر وقف یک شبانه روز آب قنات روستای خسروی شهرستان قاین به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی این وقف 100 میلیون تومان است، افزود: این وقف توسط حاجی بی بی معظم ترابی با نیت هزینه کردن و کمک به عتبات عالیات بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاین با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون پنج وقف در قاین به ثبت رسیده است، تصریح کرد: غیر از وقف جدیدی که به ثبت رسیده نیز موقوفه محمدحسن جعفرزاده به ارزش 5 میلیون تومان با نیت کمک به طلاب نیازمند مدرسه علمیه جعفریه و 121 سهم از سهام شرکت آرد قاین و موقوفه محمدحسن زارع پور به ارزش 10 میلیون تومان شامل دو ساعت آب از چاه کنار رود مزار بی بی زبیده خاتون(س) و با نیت کمک به امامزاده بوده است.

رمضان پور اظهار کرد: همچنین موقوفه محمدعلی زارع پور به ارزش 20 میلیون تومان شامل چهار ساعت آب از کنار رود مزار بی بی زبیده خاتون(س) و مصرف آن برای امامزاده و موقوفه حسین براتی به ارزش 100 میلیون تومان شامل باغ با 100 درخت زرشک و با 800 مترمربع مساحت نیم ساعت آب با نیت اطعام در روز عید غدیر و اطعام در ظهر روز شهادت حضرت زهرا(س) روستای عباس آباد قاین از دیگر وقف‌های امسال بوده است.

وی ادامه داد: بیشتر موقوفات شهرستان مربوط به ماه محرم بوده و در مجموع 200 وقف برای عزاداری سیدالشهدا(ع) در قاین وجود دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاین خاطرنشان کرد: شهرستان قاین دارای 15 بقعه متبرکه بوده که امامزاده زید بن موسی(ع)، امامزاده حسن و افضل(ع)، امامزاده سیدالنار آفریز و امامزاده بی بی زینب خاتون(ع) روستای اسفشاد از جمله آن‌ها است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری