استانداردسازی محلی در جوامع روستایی سمنان تقویت شود


استانداردسازی محلی در جوامع روستایی سمنان تقویت شود

سمنان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: استانداردسازی محلی در جوامع روستایی و عشایری استان برای رونق اقتصادی و اشتغال پایدار تقویت شود.

حشمت الله عسگری روز سه‌شنبه در همایش بزرگداشت روز جهانی استاندارد در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: فرهنگ‌سازی استاندارد در جامعه در گرو اتخاذ رویکردهای فرابخشی است و رعایت این اصل رونق اقتصادی را برای کشور به ارمغان می آورد.

وی خاطر نشان کرد: ورود ایران به بازارهای جهانی نیازمند توجه به استاندارد است و با تکیه بر این اصل می توان آمار بیکاری در کشور را کاهش داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان ادامه داد: بی توجهی به استاندارد زمینه‌ساز چالش‌های اجتماعی در جامعه می شود و فرهنگ‌سازی این رویکرد مهم باید از سوی مردم مطالبه شود.

عسگری تصریح کرد: استاندارد زبان قابل فهم و مشترک تولیدکننده و مصرف‌کننده است و باید فعالان اقتصادی و صنعتگران به این امر مهم توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: ادبیات استاندارد در جامعه باید قابل فهم و مشترک باشد و با اتخاذ رویه‌های اصولی باید برای تولید کالای باکیفیت در کشور همانند سال‌های گذشته اقدام کرد.

عسگری ادامه داد: محصولات بومی و محلی برای معرفی نیازمند نشان تجاری هستند و استاندارد می‌تواند به عنوان یک نشان معتبر به رونق اقتصادی در روستاهای کشور کمک کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: سلامت و امنیت در جامعه در گرو توجه به استاندارد است و با تکیه برای این مفهوم می‌توان برای افزایش رفاه و نشاط اجتماعی گام برداشت.

۲۲ مهر مصادف با ۱۴ اکتبر «روز جهانی استاندارد» نامیده شده است.

در این نشست وحید مرندی مقدم معاون سازمان ملی استاندارد، احمد همتی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و عباس رستمی مدیرکل استاندارد استان سمنان حضور داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعبیر خواب تخم مرغ | دیدن خوردن تخم مرغ،تخم مرغ طلایی در خواب