خطر سکته‌های قلبی و مغزی در کاشان، دو برابر متوسط کشوری است


خطر سکته‌های قلبی و مغزی در کاشان، دو برابر متوسط کشوری است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بیماری‌های قلبی عروقی اولین و صدمات تروما دومین عامل مرگ و میر در کشور است.

به گزارش ایسنا، سید علیرضا مروجی امروز (چهارشنبه) در سومین کنگره بین‌المللی انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران، اظهار کرد: حوادث ترافیکی، ۴۵ درصد موتورسواران و ۲۶ درصد عابران پیاده را شامل می‌شود که بیشترین آسیب با رقم ۴۷ درصد مربوط به سر و گردن گزارش شده است.

وی تصریح کرد: خطر سکته‌های قلبی و مغزی در کاشان، دو برابر متوسط کشوری است در حالی که عمده این حوادث قابل پیشگیری است. بیماری‌های قلبی عروقی اولین و صدمات تروما دومین عامل مرگ و میر در کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به انجام برنامه ثبت ملی تروما و ارزیابی کیفیت مراقبت بیماران نخاعی، گفت: جراحی مغز و اعصاب از سال ۱۳۶۸ شروع به فعالیت و از سال ۷۴ به صورت بخش مداوم، فعالیت مستمر درمانی و آموزشی داشته است. مرکز تحقیقات تروما دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سال ۸۲ به عنوان دومین مرکز تحقیقات تروما در کشور آغاز به کرده است و از سال ۹۴ تربیت دستیار در این واحد دانشگاهی فعال شده است.

مروجی گفت: علاوه بر درمان با کیفیت و رسیدگی مناسب به قربانیان و آسیب دیدگان، پیشگیری از حادثه، نیازمند ارتقای فرهنگ عمومی است تا شاهد کاهش بروز حوادث در سطح کشور و منطقه باشیم.

وی تأکید کرد: هر چقدر امکانات و تجهیزات درمانی را افزایش دهیم، بازهم کفایت نمی‌کند، بنابراین به موازات توسعه روزافزون، بحث‌های درمانی و کیفیت مراقبت، باید شهروندان جامعه را نسبت به پیشگیری از بروز حوادث به مشارکت بگیریم.

کنگره بین‌المللی انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی کاشان و انجمن علمی جراحان مغز و اعصاب ایران تا سوم آبان‌ماه ادامه دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / اظهارات جواد خیابانی درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال