نظر کاربران خبرآنلاین درباره شعر سعدی در پوستری خارجی


نظر کاربران خبرآنلاین درباره شعر سعدی در پوستری خارجی

کاربران خبرآنلاین در واکنش به استفاده گروه کلدپلی از بیت مشهور سعدی روی پوستر آلبومشان، نظرات متفاوتی داشتند. برخی این اتفاق را مایه افتخار ایرانیان دانستند و تعدادی هم معتقد بودند این اتفاق چندان هم مهم نیست. بخشی از کاربران هم از غفلت هنرمندان بومی گلایه‌مند بودند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گروه موسیقی کُلدپلی که محبوب‌ترین آهنگ‌های قرن بیست و یکم را در انگلستان به بازار عرضه کرده است پس از چهار سال آلبومی جدید با عنوان «طلوع و غروب» منتشر می‌کند که نکته ویژه این آلبوم که برای ما ایرانیان جالب است، پوستر آن است. گوشه راست بالای پوستر بیت مشهور سعدی «بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش زیک گوهرند» نقش بسته است.

خبرآنلاین هم با انتشار تصویر پوستر این آلبوم از کاربران خواست تا نظرشان را درباره ارادت این گروه موسیقی به اشعار شاعران ایرانی بیان کنند و براساس جمع‌بندی کامنت‌های ارسالی بخشی از کاربران با ابراز شوق از این اتفاق، اقدام گروه کلدپلی را باعث افتخار فرهنگ و ادبیات ایران دانسته و به آن بالیدند مانند کاربری که نوشت: «چه اتفاق خوبی، فرهنگ ایرانی افتخار جهانی.» یا مرتضی که به این خبر اینطور واکنش نشان داد: «یک خبر خوب در این روزهای بدتر از بد که به دلمون صفا داد.»

در این میان بخشی از کاربران هم از غفلت هنرمندان بومی در تجلیل از مفاخر خود گلایه داشته و به دنبال پاسخ این پرسش بودند که حتما باید هنرمندان غربی با بزرگداشت بزرگان ادبیات ایران ما را به یاد آن‌ها بیندازند؟ به عنوان نمونه کاربری در این باره نوشت: «ما در خواب غفلت و هنرمندان آن ور آبی بیدار...» یا ژینا که نظر خود را اینطور بیان کرد: «کاش خوانندگان ایرانی هم یاد بگیرند.»

کاربر بی نامی هم نوشت: «چقدر خوب، غربی‌ها اینچنین قدر ما مفاخر ما رو می‌دونند اما خود ما هیچ توجهی به آن‌ها نداریم. دریغ»

در نهایت اما تعدادی از مخاطبان هم این اتفاق را چندان مهم تلقی نکردند و نظر خاصی درباره‌اش نداشتند، مانند یکی از کاربران که نوشت: «به چی این اتفاق می بالید؟» یا مخاطب دیگری که نظر خود را اینطور بیان کرد: «ما نیازی به توجه غربیها نداریم.»

۲۴۱۲۴۳

کد خبر 1313856

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج