تشخیص سریع خونریزی مغزی به کمک هوش مصنوعی


رسانه کلیک – هوش مصنوعی بار دیگر به کمک پزشکان آمده تا آن ها را در تشخیص سریع تر خونریزی مغزی یاری کند. امروزه هوش مصنوعی قادر به شناسایی وضعیت های مختلف پزشکی با دقت بسیار بالایی است. با این حال، خونریزی مغزی جزو مسائل چالش برانگیز به حساب می آید. تشخیص های مثبت اشتباهی […] نوشته تشخیص سریع خونریزی مغزی به کمک هوش مصنوعی اولین بار در رسانه کلیک....

رسانه کلیک – هوش مصنوعی بار دیگر به کمک پزشکان آمده تا آن ها را در تشخیص سریع تر خونریزی مغزی یاری کند.

امروزه هوش مصنوعی قادر به شناسایی وضعیت های مختلف پزشکی با دقت بسیار بالایی است. با این حال، خونریزی مغزی جزو مسائل چالش برانگیز به حساب می آید. تشخیص های مثبت اشتباهی موجب کند شدن عملیات شناسایی می شوند، حال آنکه از قلم انداختن تنها یک مورد خون ریزی، احتمال مرگ را در پی خواهد داشت. در هر صورت به نظر می آید که فناوری هوش مصنوعی در زمینه تشخیص خونریزی مغزی به آمادگی کامل رسیده است. پژوهشگران UC بارکلی و UCSF الگوریتمی را به وجود آورده اند که در یک آزمایش توانسته خونریزی مغزی را با دقت بیشتری نسبت به متخصصین رادیولوژی شناسایی کند. کلید اصلی موفقیت این الگوریتم به داده های آموزشی آن مربوط می شود که به خوبی توصیف شده اند.

فرایند تشخیص خون ریزی به شبکه عصبی کانولوشنی وابسته بوده که به وسیله بیش از 4396 تصویر سی تی اسکن آموزش یافته است. با اینکه تعداد نمونه ها چندان زیاد نیست، اما موارد غیر عادی در سطح پیکسل توصیف شده اند. به بیان دیگر، احتمال تفسیر نادرست نویز و خطاهای دیگر به عنوان خون ریزی، بسیار بعید به نظر می رسد. این تکنیک به جای آموزش یک باره تصویر، هوش مصنوعی را وادار می سازد تا در هر زمان بر اساس بخشی از تصویر آموزش پیدا کند. بدین ترتیب شانس ایجاد فرضیات نادرست بر اساس تغییرات جزیی نیز کاهش می یابد.

تشخیص سریع خونریزی مغزی به کمک هوش مصنوعی

تشخیص سریع خونریزی مغزی به کمک هوش مصنوعی

بر خلاف سایر سیستم های تشخیص مبتنی بر هوش مصنوعی، الگوریتم پیشنهادی به طور کامل جایگزین متخصصین پزشکی نمی شود. این روش تنها در حدود یک ثانیه گزارشی را فراهم آورده و به طور خودکار، انواع مختلف خون ریزی را دسته بندی می کند. به بیان بهتر، هوش مصنوعی پیشنهادی تضمین می کند که هرگونه خون ریزی جزیی و یا کشنده به خوبی شناسایی می شود و از همه مهم تر، سرعت عمل آن باعث صرفه جویی در زمان پزشکان در موارد اضطراری خواهد شد. با اینکه محققین هنوز در حال آزمایش الگوریتم با استفاده از تصاویر سی تی اسکن مختلف هستند، اما روزی فرا می رسد که از این روش برای معاینه سریع بیماران و کمک به پزشکان جهت نجات جان آن ها استفاده می شود.

Source: engadget

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


70 عکس صبح بخیر انگیزشی با جملات مثبت و امید بخش