طوفان حاره‌ای ارتفاع موج در دریای عمان را به 3.5 متر می‌رساند


طوفان حاره‌ای ارتفاع موج در دریای عمان را به 3.5 متر می‌رساند

زاهدان - ایرنا - معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به تقویت طوفان حاره‌ای کیار در شمال اقیانوس هند گفت: طوفان حاره‌ای کیار در ساعات آینده به طوفان «فوق العاده شدید» حاره‌ای تبدیل می‌شود و اثرات آن در روزهای آینده ارتفاع موج در دریای عمان را به بیش‌از 3.5 متر می‌رساند.

دوست‌محمد کلیم روزشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی انتظار می رود بیشینه سرعت طوفان در شمال اقیانوس هند به حدود ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که سبب مواج و متلاطم شدن شدید دریا می‌شود.
وی افزود: شدت طوفان به قدری است که انتظار می رود از روز دوشنبه موجب افزایش ارتفاع موج در سواحل جنوب سیستان و بلوچستان شود و ارتفاع امواج دریا به ۳.۵ متر و گاهی بیش از آن نیز برسد.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون طوفان در فاصله حدود هزار و ۳۵۰ کیلومتری بندر چابهار قرار دارد و با سرعت حرکت ۱۴ کیلومتر بر ساعت به سمت شمال غرب در حرکت است.
کلیم ادامه داد: پیش بینی های اولیه حاکی از آن است که طوفان در نهایت به سواحل کشور عمان در جنوب غرب چابهار برخورد کند و تضعیف شود.
وی افزود: توصیه اکید می شود شناورهای فرا ساحل استان از تردد در محدوده فعالیت این طوفان تا زمان فروکش کردن کامل آن خودداری کنند و از روز دوشنبه شناورهای صیادی و تفریحی از فعالیت در آب های دریای عمان خودداری کنند.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مسیر حرکت طوفان در اداره کل هواشناس استان به صورت مستمر پایش می شود، گفت: هر گونه تغییری در مسیر حرکت طوفان به اطلاع مردم استان خواهد رسید.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آمار تکان دهنده از قتل‌های خانوادگی؛ 23 زن در کمتر از دو ماه!