آنتی بیوتیک برای بسیاری از موارد درد دندان ضروری نیست


آنتی بیوتیک برای بسیاری از موارد درد دندان ضروری نیست

تهران - ایرنا - بر اساس خط مشی جدید انجمن دندانپزشکان آمریکا، استفاده از آنتی بیوتیک برای درمان بسیاری از موارد درد دندان، ضروری نیست.

به گزارش پایگاه خبری یونایتدپرس، در حال حاضر تجویز آنتی‌بیوتیک برای کاهش درد دندان و جلوگیری از عوارض شدیدتر، امری متداول است اما بر اساس مطالعات جدید انجمن دندانپزشکان آمریکا، آنتی‌بیوتیک‌ها بهترین گزینه درمانی برای افراد بالغ مبتلا به درد دندان محسوب نمی‌شوند بلکه این افراد باید نسبت به درمان اقدام کرده و در صورت لزوم از مسکن‌های موجود در بازار مانند استامینوفن و ایبوپروفن استفاده کنند.
آنتی بیوتیک‌ها برای مقابله با عفونت ساخته شده‌اند، اما لزوما موجب بهبود درد دندان نمی‌شوند. ممکن است این داروها منجر به بروز عوارض جانبی شدید و مقاومت باکتریایی شوند.
در خط مشی جدید انجمن دندانپزشکان نمونه‌هایی از موارد ضروری به‌کارگیری آنتی بیوتیک‌ها تبیین شده است. برای مثال در صورتی که امکان دسترسی فوری به خدمات درمانی وجود ندارد و بیمار دارای علایمی مانند تب، تورم غدد لنفاوی یا خستگی بیش‌از حد باشد، می‌توان آنتی بیوتیک تجویز کرد. اما در مواردی که بزرگسالان دچار درد دندان شده‌اند و به خدمات دندانپزشکی دسترسی دارند، عوارض نامطلوب تجویز آنتی بیوتیک‌ها بیش از مزایای استفاده از این داروها خواهد بود.
این خط مشی جدید در آخرین شماره از نشریه Journal of the American Dental Association منتشر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج