پل راه‌آهن تیمورلوی آذرشهر تعریض می‌شود


پل راه‌آهن تیمورلوی آذرشهر تعریض می‌شود

تبریز - ایرنا - مدیرکل راه‌آهن آذربایجان گفت: طرح تعریض و افزایش دهنه پل راه‌آهن تیمورلوی گوگان در شهرستان آذرشهر اجرا می‌شود.

شاپور ارصلانی، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در جلسه ای که به منظور رفع این مشکل در آذرشهر برگزار شد، مقرر شد شرکت آب و منطقه استان آمار ۲۵، ۵۰ و ۱۰۰ ساله سیلاب این منطقه را به این اداره کل ارایه دهد تا براساس آن طرح تعریض و افزایش دهنه این پل از سوی مشاور انجام شود.

وی با بیان اینکه در این طرح باید میزان دبی آب خروجی از این پل مشخص شود، اظهار داشت: پیش بینی می شود طراحی این پل تا ۲ ماه آینده تکمیل و اجرای آن نیز اواخر امسال یا اوایل سال آینده شروع شود.

مدیرکل راه آهن آذربایجان با تاکید بر پیگیری این اداره کل برای اجرای هرچه سریع تر این پل به منظور پیشگیری از بروز حادثه در زمان جاری شدن سیلاب های فصلی حاصل از بارش در این منطقه، گفت: این اداره کل هم اکنون برای تعریض ۲ دهنه باکس ۴ متری این پل درخواست ۳۰ میلیارد ریال اعتبار و معرفی پیمانکار کرده است.

ارصلانی، ادامه داد: در صورت اجرای این طرح ۵۰ میلیارد ریال نیز برای هزینه های جنبی آن مانند مسدود شدن محور اصلی و ترانزیتی راه آهن در این مسیر به مدت ۲۴ ساعت نیاز است.

به گزارش ایرنا، پل راه آهن تیمورلوی گوگان شهرستان آذرشهر در مسیل رودخانه «گنبرف چای» قرار دارد و ۲ دهنه این پل ظرفیت انتقال آب سیلاب ها را به پایین دست ندارد و موجب سرریز آن به مزارع و سطح این شهر می شود.

گنبرف چای از رودخانه های پر آب شهرستان آذرشهر است که در موقع بارندگی موجب جاری شدن سیل در منطقه می شود.

شهرستان آذرشهر با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در ۵۵ کیلومتری تبریز واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل