پارک آموزش ترافیک در شاهرود تعطیل است


شاهرود – ایرنا – پارک آموزش ترافیک شاهرود که سال 95 با هدف آموزش قوانین...
شاهرود – ایرنا – پارک آموزش ترافیک شاهرود که سال 95 با هدف آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی به کودکان و نوجوانان راه اندازی شد، اکنون بدون استفاده رها شده است.

متولی پارک های ترافیک با شهرداری هاست، اما راهنمایی و رانندگی ناجا و آموزش و پرورش برای آموزش قوانین رانندگی به دانش آموزان از آن ها استفاده می کنند.

فعال نبودن این پارک در شاهرود موجب گلایه برخی خانواده ها و نیز مربیان و همچنین افسران راهنمایی و رانندگی شده است.

برخی شهروندان شاهرودی با بیان اینکه این پارک می توانست با روش های مناسب برای تفریح و آموزش امور ترافیکی به کودکان و نوجوانان مورد استفاده قرار گیرد، از بلاتکلیفی و رها سازی 2 ساله آن گلایه دارند.

یک شهروند شاهرودی گفت : برای راه اندازی این پارک پول بسیاری از بیت المال هزینه شد که در همان سال نخست چند بار مورد استفاده آموزشی قرار گرفت و پس از آن رها شد.

حسن حاج محمدی افزود: آموزش های نخستین رانندگی و آشنایی کودکان با قانون راهنمایی و رانندگی از هدف های اصلی راه اندازی این پارک بود که اکنون به دست فراموشی سپرده شده است.

وی به استفاده مردم از این پارک به عنوانی محلی برای بازی کودکان اشاره کرد و گفت: وضعیت نظافت اصلا خوب نیست ، خانواده هایی که برای گذران اوقات فراغت کودکان از آن استفاده می کنند سردرگم می شوند.

حاج محمدی گفت: بیشتر وسایل آموزشی ، حفاظ ها ، علایم و چراغ های راهنمایی و رانندگی این پارک که برای آموزش کودکان نصب شده بودند اکنون سرجای خود نیستند.

مادر یکی از دانش آموزان که در این منطقه ساکن است به خبرنگار ایرنا گفت: آموزش های دوران کودکی ماندگار هستند ، چنانچه در این دوران آموزش های لازم ارایه شود، وضعیت راهنمایی و رانندگی آینده کشور مطلوب خواهد بود.

مریم علی اکبری افزود: راه اندازی این پارک باعث شادمانی کودکان شده بود که بر اثر عدم نظارت و رسیدگی مسئولان امر به شکل کنونی و بدون استفاده شده است.

وی ادامه داد: لوله های آبیاری قطره ای در برخی از نقاط این پارک بدون رعایت نکات ایمنی رها شده که سلامت کودکان را هنگام بازی به خطر می اندازد.

معصومه احمدیان نیز گفت: انباشت شن ، ماسه و سیمان در قسمتهایی از این پارک سیمای آن را مخدوش کرده است.

وی افزود: برخی خانواده ها کودکانشان را را برای آموزش و مرور قوانین راهنمایی و رانندگی به این پارک می آوردند که اکنون امکان استفاده از این محیط فراهم نیست.

احمدیان با بیان این که این پارک در شب ها مشکل روشنایی دارد، افزود: پل‌عابر پیاده این پارک که جنبه آموزشی دارد بدون حفاظ است و کودکان نمی توان از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: این پارک سرویس بهداشتی ندارد و آبخوری آن نیز بدون شیر رها شده که این امر برای کودکان مشکلاتی را به دنبال دارد.

رئیس پلیس راهور شاهرود در این باره به ایرنا گفت: این پارک در سال 1395 تجهیز شد و تا سال 1396 برای آموزش مسایل ترافیکی به کودکان و نوجوانان مشغول به تحصیل در پیش دبستانی ها و مدارس مورد استفاده قرار می گرفت.

سرهنگ مجید فرزانه افزود: 6 دستگاه ماشین شارژی و سه دستگاه موتورسیکلت شارژی توسط نیروی انتظامی و شهرداری شاهرود برای آموزش کودکان خریداری شده بود.

وی با بیان اینکه تجهیز و نگهداری از این پارک برعهده شهرداری است ، ادامه داد: وضعیت ماشین ها و موتورسیکلت های شارجی سالم نیست.

رئیس پلیس راهور شاهرود تاکید کرد: این بوستان آموزشی برای ارتقای فرهنگ ترافیکی کودکان و خانواده ها با آموزش های کارشناسان پلیس راهور این شهرستان گشایش یافته که درصورت ایمن سازی و مناسب سازی دوباره آن بهترین محل برای آموزش و احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی به شمار می رود.

مسئولان شهرداری شاهرود به تماس خبرنگار ایرنا پاسخ ندادند.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته