مهدویت می تواند دکترین وحدت برای همه دنیا باشد


مهدویت می تواند دکترین وحدت برای همه دنیا باشد

حجت‌الاسلام نصوری با اشاره‌به اهمیت فعالیت‌های مهدوی در شرایط امروز جامعه، گفت: مهدویت می تواند محور و دکترین وحدت برای همه دنیا باشد. باید با منکرات و انحرافات در حوزه مهدویت مقابله شود.

به گزارش خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان: نشست خبری موسسه مصاف ایرانیان با موضوع «عید بزرگ بیعت» صبح امروز (یکشنبه، 12 آبان ماه) در خبرگزاری فارس برگزار شد.

بنابر این گزارش، حجت الاسلام «محمدرضا نصوری» در این نشست طی سخنانی اظهار کرد: از مرکز تخصصی مهدویت همواره انتظار می رود که در فضای محتوایی فعال باشد، ماموریت اصلی ما در حوزه همین است یعنی ترویج مهدویت با معارف ناب مهدوی.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: به طور کلی در حوزه مباحث مهدوی کمتر کار کرده ایم، اربعین امسال بسیاری از مردم حاضر در پیاده روی می گفتند چرا برای امام حی و حاضر این فعالیت ها انجام نمی شود؟ اکنون نذورات و توجه به امام شهید وجود دارد اما نسبت به امام حی بسیار کمتر است لذا باید بیشتر روی این حوزه کار کنیم تا ادای دین شود.

حجت الاسلام نصوری در ادامه به ایام نهم ربیع الاول و آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) اشاره کرد و گفت: دشمنان از این ایام بسیار بهره می برند، یک سری بدعت ها ضربه به مباحث اعتقادی ما می زند، باید با منکرات مقابله شود، اگر معروف ها را پررنگ کنیم منکرات به حاشیه می روند، برخی اعتقادات خاصی دارند و عامدانه در مقابل فرهنگ اصیل می ایستند.

وی با بیان اینکه مهدویت می تواند محور وحدت و دکترین وحدت برای همه دنیا باشد، افزود: ما چندین سال است که در مرکز تخصصی مهدویت برنامه هایی را تدارک می بینیم تا در سالروز آغاز ولایت و امامت حضرت حجت(عج) اجرا شود. از سوی دیگر از آنجایی که بخش اعظم برنامه های ما تربیت نیرو است و انتظار می رود که نیروهای خود را به مراکز فرهنگی و آموزشی بفرستیم، طرح «خاتم در خاتم» را داشتیم. در سال‌های گذشته طرح خاتم تا خاتم از ۹ ربیع‌الاول تا ۱۷ این ماه یعنی از آغاز امامت خاتم الاوصیاء(ص) تا میلاد خاتم الانبیاء را پیشنهاد داده بودیم که موفق نبود و امیدواریم بتوانیم با همتی مجدد این طرح را برای سال‌های آتی اجرایی کنیم تا بتواند با اتفاقات خرافی برخورد کند.

حجت الاسلام نصوری در ادامه ابراز کرد: بارگزاری کتاب «حدیث انتظار» به صورت پی.دی.اف در فضای مجازی نیز از دیگر اقدامات مرکز بوده است، همچنین اپلیکیشن «ره توشه» نیز در مرکز رونمایی می شود که بیشتر برای سخنرانان و مبلغان است و مطالبی را جهت ارایه به مخاطبان به سخنرانان ارایه کرده و پیشنهاد می دهد. همچنین کارشناسان مهدوی در ایام ۹ ربیع الاول در رادیو معارف و شبکه‌ های سیمای ملی برنامه دارند، از سوی دیگر در شب شهادت امام حسن عسکری(ع) نیز اجتماع عظیم طلاب قم با عنوان عهد جانان در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

عضویت ۵۰ نهاد در ستاد هماهنگی فعالیت‌ های مهدوی کشور

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام «محمد اسدی» طی سخنانی گفت: ستاد هماهنگی فعالیت‌ های مهدوی کشور در سال ۹۴ با دستور دفتر مقام معظم رهبری و با هدف ایجاد هم‌افزایی و جلوگیری از موازی‌کاری تشکیل شد که دارای ۵۰ عضو از وازتخانه‌ها، نهادها و موسسات مختلف است و با ۱۰ کارگروه موضوعات مختلف مهدوی را بررسی و مدیریت می کند.

دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‌ های مهدوی کشور ادامه داد: در ایام غیبت ما نعمت رویت و ارتباط با امام عصر(عج) را از دست داده ‌ایم اما امامت و ولایت حضرت حجت(عج) برقرار است در نتیجه در این ایام به این مساله توجه ویژه‌ داریم و براین اساس برنامه هایی را برای اجرا به نهادها و سازمان‌های مختلف پیشنهاد می‌کنیم.

حجت الاسلام اسدی تاکید کرد: در راستای ترویج فرهنگ مهدوی دو هزار روحانی معمم در همایش «عهد جانان» در مسجد مقدس جمکران حضور می یابند، این همایش در شب شهادت امام حسن عسکری(ع) با قرائت پیام یکی از مراجع عظام تقلید و سخنرانی حجت‌الاسلام قرائتی برگزار می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اعضای ستاد هماهنگی فعالیت‌ های مهدوی کشور در ایام ۹ ربیع الاول با مراجع عظام تقلید دیدار می کنند که اولین دیدار روز گذشته با آیت‌الله علوی گرگانی برگزار شد و بنا داریم امسال مجمع عمومی هزار نفری شامل تمامی فعالان مهدوی کشور را سه ماه قبل از نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران برگزار کنیم.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه