امام جمعه کرج: گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای مستکبران را به تلاطم انداخت


امام جمعه کرج: گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای مستکبران را به تلاطم انداخت

کرج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به آغاز گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای توسط دولت گفت: این گام خوب برداشته شد و جبهه استکباری را به تلاطم انداخت.

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: پس از برداشتن این گام، مستکبران به حرف‌های بی‌ربط روی آوردند که نشان داد هر چند مسیر ایستادن مقابل دشمن دیر، اما درست انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه مستکبران حرکت‌های عزتمندانه را تحمل نمی کنند، تصریح کرد: باید با قاطعیت تمام در مقابل آنها ایستاد و تا حصول نتیجه از منافع ملت دفاع کرد.

وی ادامه داد: در این شرایط باید تولید داخلی را رونق داد و با واردات کالاهایی که توان تولید داخلی آنها وجود دارد مبارزه کرد و مصرف کالاهای خارجی ضد ارزش تلقی شود.

وی اضافه کرد: باید همه در این راستا تلاش و گفتمان‌سازی کنیم و رسانه‌ها هم به کمک بیایند تا این مهم به خوبی به همه مردم القا شود که واردات کالاهای خارجی یعنی از دست رفتن یک فرصت شغلی در کشور و به تعبیر رهبری این کار حرام شرعی و غیرقانونی است.

خطیب جمعه کرج اظهار داشت: وقتی در شرایط انواع تحریم‌های بانکی و نفتی قرار داریم، تا زمانی که واردات کنترل نشود به نتیجه نخواهیم رسید و اقتصاد درست نمی‌شود.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه آمار گمرک درباره کالاهای لوکس و غیرضروری در ماه‌های اخیر نگران کننده است، افزود: باید دستگاه‌های مربوطه و نظارتی علاوه بر برطرف کردن موانع، با جدیت تمام تولیدات داخلی را از نظر کیفیت و مقبولیت کنترل کنند تا سطح کیفیت کاهای داخلی بالا رود.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی بدون حمایت از تولید داخلی معنا ندارد و برای کمک به اقتصاد مردم، نظام و انقلاب لازم است هزینه مالیاتی تولیدات داخلی کم شود و جلو واردات غیرضروری گرفته شود.

وی اضافه کرد: باید از تولیدات فرهنگی و ارزشی داخلی هم که مغفول مانده به خوبی حمایت کرد تا تولیدکنندگان آثار فرهنگی فاخر بتوانند اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

خطیب جمعه کرج گفت: از آنجا که رهبر معظم انقلاب چند بار در نشست‌های مختلف تذکر دادند که اسناد لانه جاسوسی در کتاب‌های درسی قرار بگیرد و توجه نشد و اخیراً هم ابراز ناراحتی کردند از این پس نکته‌هایی از اسناد لانه جاسوسی ارائه می‌کنیم.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه آمریکا از هر فرصتی برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب استفاده می‌کند، تصریح کرد: آمریکا از هیچ روزنه‌ای که بتواند به اسلام ضربه بزند غافل نیست؛ آنها از همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب منافق گونه عمل کردند، در آن زمان عده زیادی باورشان نمی‌شد که آمریکا دشمن است اما امروز که همه می‌داننند، باز هم یک عده سنگ آمریکا را به سینه می‌زنند.

امام جمعه کرج در بخش دیگری با بیان اینکه کارهای خوب انجام شده وظیفه اصلی دستگاه‌هاست و تعریف ندارد، گفت: البته از بابت تشویق دیگران به کار خوب، باید تذکر داد و بیان کرد؛ از این رو از همه مدیران، مسئولان و کارمندان که به موقع به کار مشغول می‌شوند، تمام وقت در خدمت مردم هستند، احساس مسئولیت دارند، با مراجعه کنندگان به خوبی برخورد می‌کنند، از بیت المال مراقبت می‌کنند و دارند و درباره عملکرد طوری عمل می‌کنند که امید به آینده و بهتر شدن اوضاع را نوید می‌دهند و بر کارآمدی نظام تاکید دارند بنده به نوبه خودم تشکر می کنم.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه باید قدردان کارگزار دلسوز بود تصریح کرد: زمانی که مدیران عهده‌دار مسئولیت در جایی می‌شوند خانواده خود را در آنجا مستقر می کنند و متاسفانه یکی از معضلات استان البرز تعداد زیاد مسئولان به غیر از استاندار است که خانواده خود را در این استان مستقر نکرده‌اند به طوری که وقتی بین ساعت‌های ۲۰ و ۲۱ تماس میگیریم ۵-۶ نفر از مسئولان درجه یک استان نیستند.

وی با تاکید بر اینکه اگر کسی می‌خواهد خدمت کند باید در محل خدمت مستقر شود اضافه کرد: البته این موضوع به معنای این نیست که دوباره یک لایحه چند صد میلیون تومانی برای تامین خانه بگیرند و می‌توانند در مناطق دیگری اسکان یابند.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش گفت: مردم باید در انتخابات به افرادی رای بدهند که بدنه خودشان باشد و اهل ویژه‌خواری، زندگی تجملی و رفاه‌زده نباشند تا بتوانند فعالیت قانون‌گذاری کار خود را درستی انجام دهد.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه نماینده مجلس نباید فرصت‌طلب باشد، افزود: باید بررسی شود هزینه تبلیغات داوطلبان چه مقدار و چگونه تامین شده است؛ آیا فردی که درآمدهای آنچنانی داشته می‌تواند قوانین مناسبی برای مستضعفان و محرومان وضع کند؟ برخی‌ها می‌گویند که ما حق خود را از سفره انقلاب برمی داریم! باید دقت لازم را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: دستگاه نظارتی هم باید به ماده ۳۰ قانون انتخابات دقت کافی داشته باشند تا مشهورین به فساد و متجاهرین به فسق اجازه ورود به مجلس پیدا نکنند.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اهل تقوا در همه کارهای خود اهل بیت و ائمه معصومین را الگو قرار می‌دهد و بر اساس امام حرکت می‌کند.

آیت الله حسینی همدانی افزود: ائمه در همه امور معتدل هستند تا اگر کسی از آنها عقب ماند بتوانند برسد و افرادی هم که افراط و تندروی داشتند بتوانند بازگردند و به همراه امام حرکت کند؛ بنابراین در هر امر دنیوی و اخروی باید همراه اهل بیت و اما حرکت کنیم تا به مقصد برسیم.

وی با یادآوری اینکه ۱۲ ربیع الاول به روایت اهل سنت و ۱۷ ربیع الاول به روایت اهل شیعه ولایت رسول اکرم (ص) است اظهار داشت: یکی از راهبردی ترین ابتکارهای امام خمینی (ره) اعلام هفته وحدت در این فاصله زمانی بود که نقشه های شوم مستکبران را برای همیشه بی تاثیر کرد.

خطیب جمعه کرج خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) با نامگذاری هفته وحدت جریان سرنوشت سازی را به وجود آورد که اگر در این برهه و شرایط پیچیده و حساس جهان اسلام به آن توجه کامل شود به طور حتم هیچ دشمنی نمی تواند به اسلام و مسلمان صدمه بزند.

وی با بیان اینکه راهبرد وحدت مسلمانان دست متجاوز به منابع و منافع آنان را قطع و جریان حق را به منزل مقصود و می رساند، ادامه داد: وحدت جهان اسلام خواسته و منطق رسول خدا و اولیای دین است؛ وحدت هویت اسلام است و جبهه مقابل حق تلاش می کند تا اصل اسلام و هویت آن را از بین ببرد.

وی تصریح کرد: طرح موضوع وحدت در ایام ولادت رسول مکرم اسلام به عنوان محور وحدت امت اسلامی در زمان امام خمینی (ره) و بعد از آن تاکیدهای رهبر معظم انقلاب این ترفند دشمن را که می خواهد هویت اسلام را ازبین ببرد خنثی کرد، از این رو یکی از محوریترین عناصر وحدت بخش این است که مسلمانان با زمان شناسی کامل و بصیرت کامل دشمن و ترفندهای دشمنان را به خوبی بشناسد و و مسیر مقاومت را در پیش بگیرند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه امت واحده و وحدت اسلامی نیاز برهه کنونی جهان اسلام است، گفت: وحدت دوای درد همه کشورهای مسلمان است و اگر این موضوع محقق نشود مستکبران اجاره آرامش به جهان اسلام آرامش نمی‌دهند.

آیت الله حسینی همدانی با یادآوری وضعیت برخی کشورهای اسلامی از جمله سوریه، فلسطین، عراق، لبنان و نیجریه افزود: دشمنان مستکبران کشورهای اسلامی را به جزیره‌های کوچک تبدیل کردند و هر کدام از این جزیره‌ها با خودشان در حال درگیری هستند و آنها هم منافع این کشورها را تاراج می‌کنند.

وی با قدردانی از حضور پرشور مردم و دانش آموزان البرزی در راهپیمایی امسال ۱۳ آبان در سراسر استان گفت: شرکت‌کنندگان در راهپیمای ا اعلام کردند که آرمان‌های انقلاب حمایت می‌کنند و در مقابل دشمنی های مستکبران کوتاه نمی‌آیند و اهل مذاکره و ذلت نیستند؛ این پیام محکم و قوی حضور در این راهپیمایی بود که نه تنها در البرز بلکه در سراسر کشور به خوبی مخابره شد.

خطیب جمعه کرج در ادامه با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب به مناسبت ۱۳ آبان (روز دانش‌آموز) گفت: سخنان مهم ایشان بیشتر در بین جوانان و دانش‌آموزان مطح می‌شود؛ رهبری در این سخنرانی ۲ نکته مهم فرمودند، یکی اینکه آمریکا را تعبیر به گرگ کردند که شناخت صفات‌های پلید گرگ سبب می‌شود به درستی تعبیر این صفت توسط رهبر معظم انقلاب پی ببریم.

آیت الله حسینی همدانی افزود: نکته دیگر در بیانات رهبر معظم انقلاب این بود که نباید به آمریکای در حال افول تنفس مصنوعی دادو مذاکره تنفس مصنوعی است؛ گرگی که در حال مردن است نباید زنده کرد و به جان خود انداخت.

وی ادامه داد: اصرار آمریکا برای مذاکره به خاطر منافع خودش است و به غیر از جنبه تبلیغی و انتخاباتی که برای رئیس جمهوری آمریکا دارد، اگر ایران تن به مذاکره دهد عزت مقاومت فرو می‌ریزد و عزت واقتدار ایران در نگاه بین المللی از بین می رود؛ بوق به دست می گیرند که دیدید فشار حداکثری در مقابل ایران اثر کرد و این شکستی است که ایران هرگز تن به این شکست نخواهد داد.

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه آقایان به نصیحت‌های مشفقانه رهبر معظم انقلاب گوش دهند و از تاریخ درس بگیرند، تصریح کرد: همه دیدید که کوبا بعد از ۵۰ سال تحریم سرانجام حاضر به مذاکره با آمریکا شد اما غیر از چند عکس تبلیغاتی و یادگاری چیزی نصیب کوبا نشد.

آیت الله حسینی همدانی افزود: بیایید بین سازش و مذاکره و توافق فرق بگذارید در مذاکره به طرف مقابل امتیازاتی داده شود که بعد از آن انسان پیروز میدان شود و به نفع خودش باشد نه اینکه امتیاز بدهد که بدتر و بیشتر خودت را تحت سلطه قرار دهید؛ عده‌ای اینگونه عمل می‌کنند.

نمانیده ولی فقیه در استان البرز اظهار داشت: برای زلزله‌زدگان سحگاه امروز (جمعه) آذربایجان شرقی و غربی طلب صبر و اجر می‌کنیم و امیدواریم به سرعت مشکلات پیش آمده با کمک مردم و امدادگران برطرف شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند