کمک‌رسانی به 7 هزار خانواده بی‌بضاعت در هرات با فرارسیدن فصل سرما


کمک‌رسانی به 7 هزار خانواده بی‌بضاعت در هرات با فرارسیدن فصل سرما

والی هرات گفت: با رایزنی موسسه‌های خارجی و سازمان جهانی غذا قرار است تا بیش از 200 کیلوگرم مواد غذایی مختلف در مدت 3 ماه در میان خانواده‌های مستصعف در هرات توزیع شود تا در فصل زمستان برخی از...

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «عبدالقیوم رحیمی» والی هرات در کنفرانس خبری با رسانه‌ها گفت: پس از بررسی‌های صورت گرفته توسط تیم‌های ویژه ادارات مربوطه از وضعیت خانواده‌های نیازمند، آوارگان داخلی و مهاجرین در هرات نزدیک به 7 هزار خانواده در هرات برای دریافت کمک ثبت شده‌اند و در طول 3 ماه روند توزیع کمک‌های غذایی به آنها آغاز خواهد شد.

وی افزود: سازمان جهانی غذا و دیگر موسسات خارجی بیش از 200 کیلوگرم مواد غذایی شامل آرد، برنج، روغن، حبوبات را در بسته‌هایی برای کمک به خانواده‌های ثبت شده در این ولایت در اختیار اداره محلی هرات گذاشته و از فردا پنج شنبه روند توزیع کمک‌ها به خانواده‌های نیازمند و مستضعف در 3 ماه آینده آغاز می‌شود.

رحیمی ادامه داد: با فرارسیدن فصل زمستان در هرات کمیته‌ای جهت بررسی وضعیت خانواده‌ها ایجاد شده است و تا پایان فصل سرما این بررسی‌ها ادامه دارد و کمک‌های فوری برای آوارگان داخلی، مهاجرین و نیازمندان در هرات توزیع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای نهادینه کردن فرهنگ کمک و نوع دوستی در هرات از امامان جماعت مساجد در هرات خواسته شده تا در خطبه‌های نمازهای جمعه خود شهروندان را به کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت تشویق کرده تا در فصل سرما خانواده‌ها مواد غذایی و لباس‌های گرم داشته باشند.

از سوی دیگر نیز سردار محمد بهادری عضو شورای ولایتی هرات نیز می‌گوید که توزیع کمک‌های زمستانی برای خانواده‌های بی‌بضاعت در هرات کاری شایسته است اما باید بر روند توزیع این کمک‌ها به‌صورت جدی نظارت صورت گیرد تا مواد غذایی در اختیار تمامی خانواده‌های نیازمند گذاشته شود.

وی همچنین گفت که اداره محلی هرات باید با فرا رسیدن فصل زمستان آمادگی‌های کامل را برای حوادث طبیعی در ولایت هرات داشته باشد تا در صورت وقوع حوادثی چون سرازیرشدن سیلاب‌ها و تخریب خانه‌ها بر اثر افزایش باران‌ها و سردی هوا به سرعت به خانواده‌های آسیب دیده کمک‌رسانی شود.

جواد عمید فعال مدنی در هرات اما توزیع کمک‌های غذایی در میان خانواده‌های فقیر در هرات یک امر جدی دانست و تاکید کرد که حکومت باید در ابتدا خانواده‌های آواره داخلی را به مناطق اصلی‌ خود انتقال دهند و کمک‌هایی که قرار بود به این خانواده‌ها داده شود در مناطق اصلی توزیع شود.

وی تاکید دارد که کمک‌های ارسالی به هرات برای خانواده‌های بی‌ضاعت و شهروندان بومی هرات است که با حضور آوارگان داخلی و مهاجرین ولایت‌های دیگر این کمک‌ها به درستی به خانواده‌های بومی هرات نمی‌رسد.

به گزارش فارس، به دلیل عدم اشتغال‌زایی، فقر در هرات نرخ بیکاری شهروندان هرات را به شدت نگران ساخته است و آنها نیز برای رفع چالش‌های اقتصادی خود دست به مهاجرت‌ها به کشورهای همسایه می‌زنند.

از سوی دیگر نیز به گفته کارشناسان امور عدم مدیریت و نبود یک تصمیم قطعی برای انتقال آوارگان داخلی و مهاجرین ولایت‌های دیگر در هرات را بر افزایش فقر در هرات تاثیر گذار می‌دانند.

شورای ولایتی هرات نیز تاکید دارد که بیکاری و فقر زیاد سبب می‌شود تا برخی از خانواده‌ها دست به اعمال و جرائم مختلف بزنند.

/انتهای پیام/

کمک‌رسانی به 7 هزار خانواده بی‌بضاعت در هرات با فرارسیدن فصل سرما
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان