هک شدن حساب‌های بانکی مردم تکذیب شد


هک شدن حساب‌های بانکی مردم تکذیب شد

طی روزهای اخیر چند چهره‌ رسانه‌ای و تلویزیونی خبر از «هک و برداشت غیر مجاز» گسترده از حساب‌های بانکی شهروندان دادند که نگرانی گسترده مردم را بر انگیخت. در همین باره «بهمن بابازاده» که خود را روزنامه‌نویس و خبرنگار حوزۀ موسیقی و هنر معرفی می کند، مدعی شد بیش از 700 قربانی این حمله جلوی یکی از دادسراهای تهران برای شکایت کردن صف کشیده‌اند. حالا رئیس...

طی روزهای اخیر چند چهره‌ رسانه‌ای و تلویزیونی خبر از «هک و برداشت غیر مجاز» گسترده از حساب‌های بانکی شهروندان دادند که نگرانی گسترده مردم را بر انگیخت. در همین باره «بهمن بابازاده» که خود را روزنامه‌نویس و خبرنگار حوزۀ موسیقی و هنر معرفی می کند، مدعی شد بیش از 700 قربانی این حمله جلوی یکی از دادسراهای تهران برای شکایت کردن صف کشیده‌اند. حالا رئیس پلیس فتا تهران به این گزارش‌ها واکنش نشان داده است.

هک شدن حساب‌های بانکی مردم تکذیب شد

آن‌طور که بهمن بابازاده در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت، ظاهراً اواخر هفته گذشته یک حمله به حساب های بانکی مردم صورت گرفته و مبالغ قابل توجه ای از حساب شهروندان به طور غیر مجاز برداشت شده است. بعدتر هم رضا رشیدپور؛ مجری تلویزیون، خبر از تلاش ورود افراد غیر مجاز به بانکداری اینترنتی حساب شخصی خود دارد.

البته برخی کاربران در پاسخ به توییت این خبرنگار نوشتند صف طولانی مراجعین جلوی دادسرای جرائم رایانه‌ای یک اتفاق معمول و روزمره است و به اتفاق خاصی مربوط نمی شود.

اما رئیس پلیس فتا تهران ضمن تکذیب خبر منتشر شده تحت عنوان «هک حساب‌های بانکی»، گفت: ادعای هک و نفوذ به سیستم بانکی صحت ندارد و دلیل برداشت غیر مجاز از حساب برخی شهروندان، کلاه‌برداری فیشینگ بوده است.

سرهنگ تورج کاظمی در گفتگویی تلویزیونی درباره خبرهای منتشر شده در خصوص هک حساب‌های بانکی شهروندان گفت: مطلبی تحت عنوان هک حساب‌های بانکی در روزهای اخیر به صورت وسیع در فضای مجازی منتشر شده بود که توسط پلیس فتا مورد بررسی قرار گرفت که در همین راستا از مراجع قضایی استعلامات لازم انجام شد و در نهایت مشخص شد که این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و به صورت کذب منتشر شده که پیگیر برخورد قانونی با انتشار دهندگان این دسته از اخبار هستیم.

وی افزود: برخی افراد مدعی کسر از حسابشان هستند و دلیل را این خبر عنوان می‌کنند، اما شهروندان باید بدانند که بحث هک و نفوذ به سیستم بانکی مطرح نبوده و متأسفانه برداشت غیرمجاز از طریق روش فیشینگ و استفاده از درگاه‌های پرداخت جعلی انجام شده که دلیل کسر از حساب آنها نیز سرقت اطلاعات کارت بانکی با فیشینگ بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / اظهارات جواد خیابانی درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال