فعالان برتر حوزه کتابخوانی چهارمحال و بختیاری معرفی شدند


فعالان برتر حوزه کتابخوانی چهارمحال و بختیاری معرفی شدند

شهرکرد- ایرنا- کتابداران، مسئولان، خدمتگزاران و انجمن‌های برترحوزه کتاب و کتابخوانی چهارمحال و بختیاری روز یکشنبه در آیینی معرفی و تجلیل شدند.

چهارمحال و بختیاری امسال با کسب ۶ رتبه برتر در حوزه کتاب و کتابخوانی در سطح ملی استان نمونه این حوزه شناخته شد.

کسب رتبه برتر انجمن کتابخانه‌های شهرستان شهرکرد، کسب رتبه برتر کتابخانه‌های عمومی شهری از سوی کتابخانه ملاصدرای شهر فرخشهر و کسب رتبه دوم کتابخانه‌های عمومی روستایی از سوی کتابخانه میرزا ملال دزکی و کسب رتبه اول مسئول کتابخانه‌های عمومی درجه دوم از سوی کبری حیدری ار کتابخانه عمومی شهرکرد بخشی از موفقیت‌های این استان در حوزه کتاب و کتابخوانی بوده است.

همچنین کسب رتبه اول مسئول کتابخانه‌های عمومی درجه سوم و چهارم از سوی زهره حیدری از کتابخانه حافظ شهرکرد و کسب رتبه برتر خدمتگزار کتاب از سوی عبدالله پیرعلی از کتابخانه عمومی مولوی از دیگر این موفقیت‌ها به شمار می‌رود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در این آیین اظهار داشت: هم اینک ۶۶ باب کتابخانه عمومی در این استان فعال است که از این تعداد ۵۵ باب در شهرها و ۱۱ باب در روستاها فعال است.

فرهاد خلیل‌مقدم با اشاره به وجود ۹۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی این استان، تصریح کرد: به ازای هر نفر در استان یک جلد کتاب وجود دارد.

خلیل‌مقدم، تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان را ۴۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۰ هزار نفر مرد و ۲۵ هزار نفر زن هستند.

وی، تقویت نقش اجتماعی کتابخانه های عمومی را از مهمترین برنامه های این نهاد عنوان کرد و گفت: توسعه کتابخانه در مناطق آسیب‌پذیر و زندان‌ها از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

هفته کتاب ایران از ۲۳ آبان با شعار «حال خوش خواندن» آغاز و تا ۳۰ آبان ادامه دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه چهارمحال و بختیاری