80 مقاله در دومین همایش ملی فرهنگ دانشگاهی پذیرش شد


80 مقاله در دومین همایش ملی فرهنگ دانشگاهی پذیرش شد

بیرجند - ایرنا - معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند گفت: 80 مقاله توسط کمیته داوران دومین همایش ملی فرهنگ دانشگاهی پذیرفته شد که 15 مقاله به شکل سخنرانی ارائه و بقیه در کتابچه همایش چاپ می‌شود.

محسن آیتی روز سه‌شنبه در نشست خبری این همایش افزود: ۴۰ داور از اساتید مطرح دانشگاه‌های سراسر کشور کار داوری آثار را انجام دادند و مجموعه کامل مقالات در لوح فشرده تهیه خواهد شد.

وی بیان کرد: ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه دومین همایش ملی فرهنگ دانشگاهی ارسال و پس از داوری کمیته داوران ۸۰ مقاله تایید و پذیرش شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند گفت: دومین همایش ملی فرهنگ دانشگاهی که قرار بود اسفند پارسال برگزار شود، ششم آذر ماه امسال به میزبانی دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد.

وی افزود: این همایش قرار بود اسفند سال ۱۳۹۷ برگزار شود اما در نشستی که کمیته علمی همایش برگزار کرد قرار شد ششم آذر ماه سال جاری در دانشگاه بیرجند برگزار شود.

آیتی در بخش دیگری از سخنانش گفت: فرهنگ مقوله زیربنایی است و دانشگاه فرهنگ‌ساز بوده که این مجموعه باید خرده فرهنگ دانشگاهی را تقویت کند.

وی اظهار داشت: در شرایط فعلی جامعه دانشگاه باید تربیت کننده نسلی باشد که برای آینده و ایجاد تمدن اسلامی و ایرانی سازنده باشد.

وی گفت: اگر تمدن سازی رخ دهد نیازمند توجه به مقوله فرهنگ به عنوان یک زیربنا هستیم و دانشگاه باید در درون خود گام نخست در زمینه فرهنگ را محکم بردارد چون این مجموعه علمی دارای فرهنگ دانشگاهی فاخر است.

دبیر عملی دومین همایش ملی فرهنگ دانشگاهی افزود: چهره‌های شاخص مانند دکتر مهدی گلشنی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف و دکتر سید ضیاء هاشمی عضو هیات علمی دانشگاه تهران و مدیرعامل ایرنا از میهمانان ما هستند که در این همایش سخنرانی دارند.

وی بیان کرد: هر جامعه‌ای خرده فرهنگ خود را دارد و فرهنگ دانشگاهی نیز ویژگی خاص خود را دارا است که می‌تواند بسیار زاینده و پیش برنده باشد اما اگر نقصی داشته باشد، آسیب زاست.

آیتی گفت: مواجهه ما با ذات علم و ارتباطات دانشگاهی جنبه فرهنگی داشته و اینکه چقدر خود را ملزم به تولید پژوهش‌های اصیل و مطلوب جامعه می‌دانیم جنبه فرهنگی دارد.

وی افزود: هدف ما رسیدن به ترسیم واضح از فرهنگ دانشگاهی و الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت است که فضیلت‌های اخلاقی را در خود جای می‌دهد.

وی اظهار داشت: به دنبال این هستیم که نظریه‌های استوار عملی را در این همایش به شکل عملیاتی درآوریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها