برگزاری باشکوه اربعین در گرو بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی است


برگزاری باشکوه اربعین در گرو بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی است

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: راهپیمایی اربعین به عنوان راهبرد جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و همه مکلف به ایجاد بستر حضور مردم هستند و در این ارتباط برای جلب و جذب بخش خصوصی، مشارکت‌های مردمی، واحدهای صنفی و هیات‌های مذهبی، تسهیل‌گری شود.

خدابخش مرادی‌نافچی شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد اربعین استان زنجان افزود: اعضای این ستاد به عنوان مدیران و خدمتگزاران نظام و دستگاه اجرایی مکلف هستیم که بسترهای خدمت رسانی و خدمات‌ را به زائران استان، زائران عبوری از استان زنجان و افرادی که در راهپیمایی بزرگ اربعین در کشور عراق حضور می یابند را فراهم کنیم و قصد این نیست که راهپیمایی اربعین را دولتی کنیم.

وی اضافه کرد: ستاد اربعین به بازه زمانی خاص اعزام زائران محدود نمی‌شود، بلکه با اتمام این راهپیمایی باشکوه، شروع فعالیت ستاد برای برنامه اربعین سال آینده است و در این ارتباط روسای کمیته ها، ستاد عتبات این کار مهم را مورد توجه قرار دهند و مجموعه اقدامات و فعالیت‌ها آسیب‌شناسی شود.

این مسئول به لزوم، آسیب‌شناسی و بازنگری در حوزه اعزام، اسکان، حمل و نقل، بهداشت، مشارکت‌های مردمی و سایر کمیته‌های این ستاد اشاره کرد و گفت: انتظار بر این است که ستاد عتبات استان، نقشه راه و برنامه عملیاتی خدمت‌رسانی و اقدامات اجرایی به زائران اربعین را برای سال آینده از هم‌اکنون تدوین کنند.

وی اظهار داشت: بر این اساس، زائران باید پیش از سفر و ثبت نام در سامانه سماح، در صورت عدم آشنایی با قوانین و مقررات کشور عراق که مشکلاتی برای آنان بوجود می آید با این قوانین آشنا شوند.

مرادی افزود: زنجان از جمله استان های پیشرو در ارتباط با اعزام زائران اربعین بوده و این در حالی است که یک هزار و ۴۰۰ هیات مذهبی در استان فعالیت می کنند و باید آثار و برکات آن در ستاد اربعین مشاهده شود.

وی یادآوری کرد: ستاد عتبات عالیات، شورای هیات های مذهبی، سازمان تبلیغات اسلامی و فرمانداران مشارکت مردمی را ساماندهی کنند تا آثار آن در موکب ها و خدمت رسانی به زائران در سال آینده بیش از گذشته نمایان شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان ادامه داد: اقدامات هیات های مذهبی نباید صرفا به ایام محرم ختم شود، بلکه باید در طی سال در فضای معنوی استان و خدماتی که در حوزه اشاعه فرهنگ دینی، مذهبی در کشور و خارج از کشور انجام می گیرد آثار برکات و مشارکت ها بیش از گذشته نمایان شود.

سرپرست اداره کل امور امنیتی، انتظامی، استانداری زنجان ادامه داد: ۳۸ هزار و ۳۴ نفر از استان زنجان برای شرکت در راهپیمایی اربعین امسال در سامانه سماح ثبت‌نام کرده بودند که این رقم رشد ۲ برابری را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

حسین همپا افزود: در اربعین امسال ۲۱ موکب از استان زنجان خدمات‌رسانی کردند که از این تعداد ۱۵ موکب در نجف و حومه، چهار موکب در کربلا و ۲ موکب در سامرا مستقر شدند.

به گفته وی با فعالیت کمیته‌های بهداشت و درمان خدمات رسانی لازم انجام شد و در این راستا ۵۰ دستگاه آمبولانس و ۵۴ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای آمادگی خود را اعلام کرده بودند که ۶ دستگاه آمبولانس اعزام شد.

این مسئول ادامه داد: هزینه‌های اعلام شده از سوی عتبات عالیات برای موکب‌ها بیش از ۲ میلیارد تومان است و تاکنون بیش از ۴۳۰ میلیارد تومان کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده و همچنین ۵۰ مبلغ و مبلغه به شکل تخصصی در موکب‌ها حضور یافتند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ازدواج پسر 15 ساله با خانم معلم 30 ساله اش ! / واقعی و جگرسوز !