افتتاح کتابخانه روستای بیدک بجنورد


افتتاح کتابخانه روستای بیدک بجنورد

بجنورد - ایرنا - به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، کتابخانه روستای «بیدک» بجنورد، روز چهارشنبه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و جمعی از مسئولان محلی به بهره برداری رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در آیین افتتاح این مرکز فرهنگی، ایجاد کتابخانه را مهمترین رویداد برای یک ناحیه روستایی عنوان کرد و افزود: چراغ کتابخانه که روشن باشد چراغ خانه های روستا فروزان تر و گرمای آن بیشتر می شود.

افتتاح کتابخانه روستای بیدک بجنورد

حسین فرخنده اظهارداشت: با توجه به مهاجرت پذیری و رشد جمعیت بیدک، این روستا نیاز به فضای فرهنگی بیشتری دارد که پاسخگویی به این نیاز، همت و تلاش اهالی و دهیار روستا را طلب می کند.

کتابخانه روستایی بیدک دارای ۱۲۰ متر مربع زیربنا و ۲ سالن مطالعه مجزا ویژه کودکان و بزرگسالان و نیز اتاق کتابدار است که برای ساخت و تجهیز آن ۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

استان خراسان شمالی، جزو سه استان نخست کشور از نظر سرانه زیربنای کتابخانه ای است که با افتتاح و تکمیل طرح های نیمه تمام به این سرانه افزوده خواهد شد.

در ۲ سال گذشته ۲۰ باب کتابخانه عمومی روستایی و شهری در این استان ساخته شده و به بهره برداری رسیده و اکنون روند ساخت کتابخانه در نواحی روستایی این خطه بسیار مناسب است و اهالی نیز در ساخت و ساز این مراکز فرهنگی مشارکت می کنند.

اکنون ۶۱ باب کتابخانه عمومی در خراسان شمالی فعال است که ۲۳ باب آن روستایی است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

انقلاب برای تمام مذاهب برکت داشت/ محدودیت شدید اهل سنت قبل انقلاب