کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت (25 آبان تا اول آذر)


کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت (25 آبان تا اول آذر)

کرمانشاه- ایرنا- استان کرمانشاه در هفته گذشته رویدادهای خبری زیادی را پشت سرگذاشت که از جمله آنها می‌توان به شهادت یک مامور انتظامی در درگیری با اشرار، کسب مقام یازدهم باشگاه‌های آسیا توسط تیم هندبال زاگرس، تشکیل 2 ستادها برای مقابله با گرانی اجناس و اعلام برنامه‌های هفته بسیج از جمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل پست کرمانشاه اعلام کرد که ۱۷ هزار کارت سوخت هم‌اکنون به دلیل تغییر آدرس یاتغییر مالکیت خودرو در شعب پست استان معطل است.

«حمیدرضا فتاح» اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۲ هزار مورد کارت سوخت خودروهای بنزینی و دیزیلی توسط پست استان کرمانشاه بین متقاضیان توزیع خواهد شد.

وی در باره کارت های سوخت معطله گفت: ۱۷ هزار کارت سوخت به دلیل تغییر آدرس و تغییر در مالکیت خودروها در اختیار شعب پست استان قرار دارند که مالکان آنها می توانند با در در دست داشتن کارت ملی، کارت خودرو و سند مالکیت خودرو برای دریافت آنها اقدام کنند.

مدیرکل پست استان کرمانشاه بابیان اینکه افراد برای پیگیری کارت سوخت خود می توانند به درگاه های الکترونیک پست و درگاه الکترونیک epolic.ir مراجعه کنند، توضیح داد: متقاضیان می توانند در درگاه epolic.ir مشخصات خودرو خود را وارد کرده و وضعیت صدور کارت سوخت خود مطلع شوند.

تیم هندبال زاگرس مقام یازدهم جام باشگاه‌های آسیا را کسب کرد

تیم هندبال زاگرس، یکی از ۲ نماینده ایران در مسابقات جام باشگاه های آسیا بود که نتوانست آنگونه که باید مقابل رقبای قدرتمند آسیایی خودی نشان دهد و در اغلب مسابقات با اختلاف گل زیاد نتیجه را واگذار کرد.

این تیم که در گروه اول مسابقات با اس کی هاوکس کره جنوبی، العربی قطر، الکویت کویت و الشارجه امارات همگروه بود در دور مقدماتی نتیجه همه مسابقات را به حریفان واگذار کرد و در رده آخر ایستاد.

زاگرس در مسابقه بعدی خود و برای کسب رتبه دهم با العربی کویت دیدار کرد اما این مسابقه را نیز با حساب ۲۵ بر ۲۴ به حریف واگذار و در رده یازدهم ایستاد.

تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان دیگر نماینده هندبال ایران نیز توانست با برتری ۲۸ بر ۲۲ مقابل العربی کویت، مقام نهم را از آن خود کند.

یکی از ماموران انتظامی کرمانشاه در درگیری با اغتشاشگران به شهادت رسید

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، از شهادت یکی از ماموران پلیس کرمانشاه در درگیری با اغتشاشگران خبر داد.

سردار«علی اکبر جاویدان» اظهار داشت: سرگرد «ایرج جواهری» از ماموران کلانتری ۲۴ الهیه بود که در جریان درگیری روز گذشته با عده ای از اراذل و اوباش و اغتشاشگران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی افزود: در جریان ناآرامی های روز گذشته عده ای از این افراد که مسلح نیز بودند به سمت کلانتری شهرک الهیه کرمانشاه هجوم برده و قصد تصرف آن را داشتند.

سردار جاویدان ادامه داد: شهید جواهری نیز برای حفظ مقر پلیس به دفاع در برابر مهاجمان پرداخت اما ناجوانمردانه مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

امام جمعه کرمانشاه: مردم راه خود را از اشرار جدا کردند

آیت الله «مصطفی علما» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: در چهل سال اخیر انقلاب اسلامی ایران فراز و فرودهای بسیاری به خود دیده و از تمامی مشکلات با سربلندی گذر کرده است.

وی با اشاره به ناآرامی ها در پی اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور، گفت: مردم در فشار مالی و معیشتی هستند و اگر مشکلی برای آنها ایجاد شود امکان دارد اعتراض کنند، اما هیچ‌گاه با اشرار هم مسیر نمی شوند.

امام جمعه کرمانشاه، اعتراض را حق تمام مردم دانست و عنوان کرد: از همان روز نخست شروع ناآرامی‌ها مشخص بود، حرکاتی که انجام می شود مردمی نیست؛ مردم اگر اعتراضی داشته باشند از راه درست و قانونی این اعتراضاترا اعلام می‌کنند.

آیت الله علما با تاکید بر اینکه تخریب کردن اموال، آتش زدن بانک ها و غارت برنامه دشمنان خارجی است، توضیح داد: برخی از دستگیرشدگان ناآرامی‌ها صراحتا اعتراف کردند که برای ناآرامی ها از خارجی‌ها پول و دستور گرفته اند تا براساس نقشه عمل کنند و اعتراضات را به سمت خشونت سوق دهند.

۲ ستاد برای کنترل قیمت‌ها در کرمانشاه تشکیل شد

استاندار کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح مدیریت مصرف بنزین گفت: به منظور جلوگیری از افزایش قیمت کالاها، ۲ ستاد تنظیم بازار و کنترل قیمت حمل و نقل در استان تشکیل شده است.

هوشنگ بازوند در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به خانواده‌ها باز می‌گردد، اظهارداشت: ۶۵ درصد بنزین مصرفی مردم با قیمت یک هزار و ۵۰۰ تومان توزیع می شود از این رو به نظر نمی رسد که اجرای این طرح تاثیر چندانی بر افزایش قیمت کالاها نداشته

باشد.

وی افزود: به منظور به حداقل رساندن تاثیرات تورمی این طرح در استان کرمانشاه، ۲ ستاد برای تنظیم قیمت کالاها در بازار و کنترل قیمت حمل و نقل تشکیل شده است.

استاندار کرمانشاه اعلام کرد: ستاد تنظیم بازار با مسئولیت معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تا اطلاع ثانوی به منظور کنترل قیمت کالاهای اساسی موردنیاز مردم هر روز در استانداری کرمانشاه تشکیل می‌شود.

یک شرور سابقه‌دار در کرمانشاه به هلاکت رسید

یک منبع آگاه اعلام کرد: یکی از افراد شرور و سابقه‌دار سه‌شنبه شب در درگیری با سربازان گمنام امام زمان (عج) در کرمانشاه به هلاکت رسید.

براساس این گزارش، این فرد شرور که «یونس عزتی» نام دارد در درگیری‌ها و خسارت به اموال دولتی و خصوصی روزهای گذشته شهر کرمانشاه نقش زیادی داشته است.

برنامه‌های هفته بسیج در استان کرمانشاه اعلام شد

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، با اعلام برنامه‌های هفته بسیج گفت: این برنامه‌ها از ۳۰ آبان تا ۶ آذر در استان برگزار می‌شود.

سردار بهمن ریحانی روز چهارشنبه در نشست خبری که در مرکز فرماندهی سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه برگزار شد، افزود: برنامه‌های هفته بسیج با مراسم تجدید پیمان با آرمان های امام (ره) و انقلاب اسلامی با حضور بسیجیان در بیت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در روز

پنجشنبه (۳۰ آبان) شروع می شود و سپس بسیجیان با حضور در مزار شهدا، به شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ادای احترام و تجدید میثاق می کنند.

ریحانی در ادامه حضور بسیجیان در مراسم نماز جمعه، سخنرانی فرماندهان سپاه پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان ها، تشکیل میز خدمت مسئولان در مراسم نماز جمعه، دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان، برگزاری نشست های روشنگری و بصیرت افزایی و نشست های کرسی های

آزاداندیشی، برپایی ایستگاه های صلواتی سلامت با ویزیت رایگان و مراسم خاطره گویی را بخشی از برنامه های هفته بسیج در استان ذکر کرد.

پیام رهبری دشمنان را ناامید کرد

مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: روز شنبه از لحاظ خبری بسیار سخت بود و همه مخالفت می‌کردند اما روز یکشنبه پیام مقام معظم رهبری همه مشکلات را حل کرد و دشمنان هم ناامید شدند.

علی متقیان روز چهارشنبه در آیین بیستمین سالگرد تاسیس خبرگزاری دانشجویان ایران و تجلیل از سردبیران و خبرنگاران استانهای کرمانشاه، خوزستان و ایلام برای پوشش اخبار اربعین که در سرسرای جهاد دانشگاهی کرمانشاه برگزار شد، افزود: در جریان اغتشاشات چند روز اخیر مردم کشورمان با هوشیاری صف خود را از اشرار جدا کردند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، هدف امام حسین (ع) را ماندگاری دین اسلام عنوان کرد و گفت: این شکوه و عظمت راهپیمایی اربعین دلیل و پشتوانه‌ای دارد که باید به آن فکر کنیم و اربعین یعنی قیام امام حسین (ع) پیروز شده است.

متقیان به ۲ دهه فعالیت خبرگزاری ایسنا در کشور اشاره کرد و افزود: اولین خبر ما در ۱۳ آبان سال ۱۳۸۷ که پیام مقام معظم رهبری بود، منتشر شد و ایشان در این پیام از خبرگزاری ایسنا خواستند تا اخبار خوب، مفید و امیدبخش را به جامعه مخابره کنیم.

۵۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی در دست ساخت است

معاون مشارکت‌های مردمی، موسسات، توانمندسازی و امور مجلس بهزیستی، با اشاره به اینکه این سازمان ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان زیرپوشش را اکنون در دست ساخت دارد، گفت: از این تعداد ۶ هزار و ۵۸۸ واحد مربوط به خانوارهای دارای ۲ معلول است.

ذوالفقار یزدان‌مهر، چهارشنبه شب در همایش تامین مسکن مددجویان بهزیستی استان کرمانشاه در سرسرای آناهیتا هتل پارسیان کرمانشاه با بیان اینکه اکنون ۱۱۳ هزار خانوار پشت نوبت تامین مسکن در کشور وجود دارد، افزود: از زمان تاسیس سازمان بهزیستی تاکنون ۱۱۵ هزار واحد مسکونی برای مددجویان تامین و تحویل آنها شده است.

او یکی از نیازهای اصلی مددجویان بهزیستی در کشور را مسکن و سرپناه دانست و اظهارداشت: سازمان بهزیستی در تلاش است با کمک خیران و نیکوکاران زمینه تامین مسکن مددجویان را فراهم کند.

وی در ادامه به کمک ۱۵ میلیون تومانی بنیاد مستضعفان به خانوارهای دارای معلول نیز اشاره کرد و گفت: در دوره مدیریت جدید این بنیاد میزان کمک به این خانوارها به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته و اکنون خانوارهای دارای ۲ معلول ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می‌کنند.

به گفته او، اکنون چهار هزار مددجوی دارای ۲ معلول پشت نوبتی در سازمان بهزیستی در سطح کشور دارای پرونده هستند.

ملت بابصیرت ایران بزرگترین مدافع انقلاب هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: ملت بابصیرت و قدرشناس ایران بزرگترین مدافع و حامی انقلاب هستند و به دشمنان اجازه هیچ‌گونه تحرکی نمی‌دهند.

آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با محکوم کردن ناآرامی های اخیر که از سوی ایادی داخلی دشمنان ایجاد شد، اظهارداشت: این اتفاقات یک درس بزرگ برای دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی داشت و آن هم این بود که خود مردم اجازه نمی دهند

دشمنان کوچکترین اقدامی علیه این انقلاب انجام دهند.

وی ادامه داد: ملت بابصیرت ایران زمانی که دیدند رنگ و بوی اعتراضات به سمت و سویی جهت یافته در حال حرکت است صف خود را از اغتشاشگران جدا و بارها برائت و بیزاری خود را از این افراد اعلام کردند.

آیت الله علما تصریح کرد: اغتشاشات اخیر در ایران کاری سازمان یافته از سوی آمریکا بود چرا که بنا به اعترافاتشان بیش از ۲ سال مشغول آموزش دادن عناصر داخلی خود در ایران بودند.

خطیب جمعه کرمانشاه یادآوری کرد: در جریان این خشونت طلبی ها و ناامنی ها بود که یکی از ماموران انتظامی استان نیز در راه مقابله با اشرار و امنیت آفرینی برای مردم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

همه در برابر حفظ امنیت جامعه مسوول هستند

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه نیز امنیت را نعمت بسیار بزرگی دانست و همه افراد را مسوول حفظ آن دانست و از تمام کسانی که شبانه‌روزی با چشمان بیدار و صبر و خویشتنداری از جان و مال مردم مراقبت می‌کنند، قدردانی کرد.

ماموستا مُلا محمد محمدی در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد امام شافعی کرمانشاه، اظهار امیدواری کرد که خانواده‌های شریف کرمانشاهی در کمال امنیت باوحدت و همدلی نقشه دشمنان را نقش برآب کنند.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به گرانی، تورم، بیکاری و اوضاع اقتصادی کشور گفت: دولت باید با تمام قوا نگذارد بیش از این قیمت‌ها افزایش یابد چون بسیاری از خانوارها از تامین مایحتاج خود ناتوان هستند.

ماموستا محمدی، همچنین به مردم توصیه کرد که در دام هیجان سازی مضر دشمنان نیفتند و یقین داشته باشند دولت برای موضوع گرانی چاره اندیشی خواهد کرد و برنامه مناسب دارد.

او با اشاره به حوادث اخیر پس از اصلاح قیمت بنزین، گفت: اعتراض و نقد عملکرد مسوولان حق مردم است و در قانون به آن اشاره شده اما اغتشاش و ناامنی و آسیب زدن به اموال عمومی و ایجاد رعب و وحشت برای خانواده‌ها ناپسند و شرم آور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / اظهارات جواد خیابانی درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال