مجمع خیران جهادی در خراسان جنوبی راه اندازی می شود


 مجمع خیران جهادی در خراسان جنوبی راه اندازی می شود

هنری با بیان اینکه مجمع خیران جهادی در خراسان جنوبی راه اندازی می شود، گفت: با فعال شدن مجمع خیران جهادی از توسعه فعالیت ها و اعزام جهادگران به مناطق مختلف حمایت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی هنری» امروز (4 آذر) در اختتامیه اردوهای جهادی استان اظهار کرد: از سال 79 فعالیت گروه‌های جهادی را در استان داشته ایم و هر ساله بر عرصه خدمت رسانی و تعداد آنان افزوده می شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به افزایش گروه‌های جهادی استان، گفت: تعداد این گروه‌ها از ابتدای امسال که 253 مورد بوده اکنون به 325 گروه جهادی شناسنامه دار افزایش یافته و توسعه کمی گروه های جهادی مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

هنری از سازماندهی 923 گروه جهادی محله محور در استان خبر داد و افزود: گروه‌های جهادی محله محور از دیگر گروه‌های جهادی هستند که مسائل و مشکلات را در محله‌ها شناسایی می‌کنند و با رایزنی با مسئولان مشکلات را تسهیل‌گری و پیگیری می‌کنند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و 750 نفر در قالب 328 گروه جهادی برای خدمت رسانی به مناطق مختلف روستایی و محروم اعزام شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد 20 گروه جهادی مهمان و 140 گروه جهادی یک روزه بودند که در عرصه های مختلف زندگی خدمت رسانی کردند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال 2 میلیارد و 500 میلیون تومان برای اجرای پروژه‌های عمرانی گروه های جهادی استان هزینه شده است که یک میلیارد و 500 میلیون تومان کمک خیران بوده است.

هنری با بیان اینکه مجمع خیران جهادی در خراسان جنوبی راه اندازی خواهد شد، گفت: با فعال شدن مجمع خیران جهادی از توسعه فعالیت ها و اعزام جهادگران به مناطق مختلف حمایت می شود.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت جهادگران در بحث کارآفرینی نیز استفاده می شود، افزود: امسال انعقاد 61 پروژه های عمرانی استان با اعتبار سه میلیارد تومان را با بسیج سازندگی کشور داشته ایم که 40 درصد اعتبار این پروژه ها سهم بسیج سازندگی و مابقی باید توسط کمک های مردمی و دستگاه های اجرایی تامین شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان داشت: از زمستان سال گذشته تاکنون 40 هزار طرح محرومیت ‌زدایی در کشور آغاز شد که از این تعداد سهمیه استان 750 طرح بود که در دست اجرا است.

هنری با تاکید بر اینکه تاکنون 600 پروژه از طرح محرومیت زدایی در خراسان جنوبی به اتمام رسیده است، افزود: حدود 150 پروژه محرومیت زدایی دیگر نیز در دست اجرا است که تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: در 10 سال اخیر تاکنون 3 هزار و 700 پروژه محرومیت زدایی در سطح استان اجرا شده، گفت: از این تعداد 2 هزار 100 پروژه احداثی و مابقی پروژه های تکمیلی و مرمتی بوده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه از سال 92 پس از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی به این عرصه ورود پیدا کرده ایم، افزود: تاکنون 3 هزار و 200 کارگاه اقتصادمقاومتی و اشتغال زودبازده راه اندازی شده است که برای 13 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

هنری با اشاره به اینکه در بحث بازار با هماهنگی بنیاد تعاون بسیج به دنبال این هستیم که بازارهای جدید خارج از استان را فراهم کنیم، ادامه داد: در طرح اشتغال معیشت محور طی 10 ماهه گذشته تاکنون 150 هزار قطعه مرغ بومی با 30 درصد زیر قیمت بازار بین روستاییان توزیع شده است.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...