لزوم مشارکت رسانه‌ها برای افزایش سواد رسانه‌ای کاربران فضای مجازی


لزوم مشارکت رسانه‌ها برای افزایش سواد رسانه‌ای کاربران فضای مجازی

رییس پلیس فتا استان یزد با اشاره به ضرورت مشارکت اصحاب رسانه در بحث امنیت در فضای مجازی و افزایش سوادرسانه‌ای کاربران، گفت: افزایش سواد رسانه‌ای کاربران فضای مجازی مستلزم مشارکت مستمر رسانه‌هاست.

سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» با بیان این‌که متاسفانه به دلیل عدم آگاهی و توجه مردم شاهد جرائم و آسیب‌های متعددی در فضای مجازی هستیم،‌اظهار کرد: تاکنون مبالغ زیادی از حساب‌های مردم کلاهبرداری و در این خصوص پرونده های جداگانه ای در پلیس فتای فرمانده انتظامی استان یزد تشکیل شده است.

وی افزود: با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در صداوسیما و دیگر رسانه‌های رسمی می‌توان در فرهنگ‌سازی کاربران در فضای مجازی با ارائه هشدار و مطالب آموزشی گام موثری در جهت کاهش کلاهبرداری ها و ارتقاء سوادرسانه ای عموم آحاد جامعه برداشت.

رییس پلیس فتا استان یزد در ادامه برنامه‌های پیشگیرانه این پلیس و ارائه آموزش‌های متنوع در ارتباط با آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی با همکاری و تعامل بین رسانه ملی اشاره کرد و گفت: رسانه ها باید بیش از پیش در حوزه آگاه سازی اقشار مختلف جامعه نقش آفرینی کنند.

سرهنگ ابوطالبی در پایان سخنان خود با اشاره به تنوع و تازگی جرائم سایبری، تصریح کرد: آموزش و فرهنگ سازی در راستای استفاده بهینه و آگاهانه در فضای مجازی یکی از ضرورت های اجرایی برای بیمه کردن افراد در فضای مجازی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان