منطقه آزاد ماکو مستعدترین منطقه برای احداث شهرک های کشاورزی است


منطقه آزاد ماکو مستعدترین منطقه برای احداث شهرک های کشاورزی است

مدیر عامل شرکت شهرک های کشاورزی آذربایجان غربی گفت: منطقه آزاد ماکو مستعدترین منطقه در زمینه احداث شهرک های کشاورزی است.

سعید جفایی بعدازظهر روز دوشنبه در دیدار با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو، این منطقه آزاد را مستعدترین منطقه آزاد برای سرمایه گذاری در زمینه گلخانه ای‌،‌ دامپروری و شیلات دانست و تصریح کرد: اگر سرمایه گذاران بخش کشاورزی از این ظرفیت بی بدیل مطلع شوند قطعا برای سرمایه گذاری در این حوزه درنگ نخواهند کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه اقدامات خوبی در زمینه کشت گلخانه ای در استان انجام شده که مهمترین آن ها شهرک گلخانه ای سریل آباد بوکان، درشک سلماس، خانشان ارومیه، میاندوآب، دریاس مهاباد، مهلذان خوی و شهرک شیلاتی آغ چای است.

به گزارش ایسنا، جفایی ایجاد اشتغال برای ۱۰ الی ۱۲ نفر بصورت مستقیم بهدازاری هر هکتار را از مزایای سایت گلخانه ای دانست و افزود: در این نوع کشاورزی راندمان محصول ۴ الی ۸ برابر نسبت به فضای آزاد افزایش می یابد و از منابع آب وخاک استفاده بهینه خواهد شد.

مدیر عامل شرکت شهرک های کشاورزی آذربایجان غربی عبور از مرحله سنتی به صنعتی را در حوزه کشاورزی نیازمند سواد و دانش دانست و اضافه کرد: اولین مشکل در حوزه کشاورزی، کم سوادی بهره‌برداران است و دومین مشکل در تولید و بعد از تولید است چرا که زنجیره تولید و ارزش به‌خوبی ایجاد نمی شود.

وی تاکید کرد: تعداد ۹۱ شهرک های گلخانه در کشور احداث شده که از این تعداد ۹ شهرک در آذربایجان غربی واقع است و ۲۸۰۰ نفر بصورت مستقیم در شهرک های گلخانه ای آذربایجان غربی فعال هستند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر