نشست کارگروه دالان حمل و نقل شمال - جنوب با حضور ایران برگزار شد


نشست کارگروه دالان حمل و نقل شمال - جنوب با حضور ایران برگزار شد

  باکو - ایرنا – چهارمین نشست کار گروه تکمیل دالان بین المللی حمل و نقل ریلی شمال  -  جنوب روزهای 7 و 8 آذرماه با  حضور ایران  در باکو  پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد .

در این کار گروه در سطح معاونان شرکت های دولتی راه آهن ایران ، جمهوری آذربایجان ، فدراسوین روسیه و بلاروس و نیز نماینده بزرگترین شرکت کانتینری " کنکور " هند حضور داشتند و در آن برخی مسایل مربوط به حمل و نقل ریلی در قالب دالان بین المللی شمال - جنوب بررسی شد .

" مرتضی جعفری" معاون بازرگانی و بهره برداری راه آهن کشورمان به ایرنا افزود: حاضران این نشست هماهنگی تعرففه حمل و نقل ریلی برای انتقال محموله ها از بندرعباس تا مسکو را بررسی کردند .

به گفته جعفری، این موضوع در نشست پیشین کار گروه پیشنهاد شد و در این نشست نیز مورد تایید حاضران قرار گرفت .

وی راهکارهای افزایش حمل و نقل بار در دالان بین المللی شمال – جنوب ، استفاده از بندر چابهار ایران و اضافه کردن این بندر به دالان شمال – جنوب را از جمله مباحث عمده مورد مذاکره در چهارمین نشست کار گروه عنوان کرد و ادامه دادکه تصمیم های خوبی نیز در این باره اتخاذ شد.

معاون بازرگانی و بهره برداری راه آهن ایران یادآورشد که در تفاهمنامه امضا شده در پایان این نشست نیز مسایل هماهنگ کردن تعرفه در امتداد دالان بین المللی ریلی شمال - جنوب ، راهکار عملیاتی کردن حمل و نقل محموله ها از هند و از طریق ایران و جمهوری آذرربایجان به کشورهای روسیه ، لهستان ، فنلاند ، رقابتی کردن هزینه های حمل و نقل ریلی در برابر حمل و نقل در مسیرهای دریایی و جاده ای ، انعکاس یافته است .

در چهارمین نشست کار گروه تکمیل دالان بین المللی حمل و نقل ریلی شمال –جنوب همچنین شرکت کانتیتری " کنکور " هند به عضویت این کارگروه درآمد .

همچنین مقرر شد نشست بعدی این کار گروه سال آینده میلادی در هند برگزار شود .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بک گراند بنفش | 100 عکس پس زمینه بنفش برای گوشی شیک و فانتزی